شناسه خبر : 138304
تاریخ انتشار : 1402/01/18 13:12
ایران 159 دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی در حوزه هسته‌ای ثبت کرد

اسلامی:

ایران 159 دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی در حوزه هسته‌ای ثبت کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در سالی که گذشت همکاران ما بیش از 159 دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی را ثبت کردند که هرکدام از آنها به دلیل شرایط تحریم در اختیار ما قرار نمی‌گیرند.

نورنیوز - گروه سیاست: محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ظهر امروز (۱۸ فروردین ماه) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران یکی از دستاوردهای پرافتخار انقلاب اسلامی است که توانسته با خودباوری، خداباوری و توکل ویژه به خداوند، مسیر رشد و ترقی را در راستای شکوفایی علمی و فناوری برای کشور به ارمغان بیاورد.

او تصریح کرد: حوزه فناوری‌های نوین، حوزه سلطه بود که در انحصار ابرقدرت‌ها و کشورهای پیشرو قرار داشته است. ورود به این حوزه ممنوعه و دستیابی به فناوری‌های نوین و نوظهور همواره یک جرم محسوب می‌شد.

اسلامی بیان کرد: از این جهت این موضوع را جرم نام می‌گذارم که حرکت در این راستا با مجازات مواجه بوده است همچنانکه ایران را از بدو پیروزی انقلاب تا این لحظه، مورد تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه قرار داده‌اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مشاهده کردید تحریم‌هایی که به بهانه هسته‌ای و اتهامات واهی علیه ایران ایجاد شده بود در سال ۱۴۰۱ با عملیات سیاسی و روانی، تنش‌ها و فشارهای این موضوع را به اوج خود رساندند.

او تاکید کرد: آنها اگرچه اذعان می‌کردند می‌خواهند به تفاهم هسته‌ای برگردند و می‌گفتند تنها راه حل و فصل مسائل با ایران، دیپلماسی و برجام است؛ اما باز هم بر این بیان و منطق خود پایبند نبودند و فشارها را از حد گذراندند.

اسلامی اضافه کرد: همانطور که مردم عزیز ایران مشاهده کردند سال ۱۴۰۱ سالی پرفشار و پرتنش بود که در آن با رفتارهای پیچیده مواجه بودیم، اما به لطف خدا این حرکت‌ها به نتیجه نرسید و به صورت تمام‌عیار متوقف شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در سالی که گذشت همکاران ما بیش از ۱۵۹ دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی را ثبت کردند که هرکدام از آنها به دلیل شرایط تحریم در اختیار ما قرار نمی‌گیرند. این فناوری‌ها، اسباب سلطه اقتصادی را برای غرب فراهم کرده بود که به واسطه آن به سایرین فشار وارد می‌کرد.

وی عنوان کرد: همکارانم در سازمان انرژی اتمی در سال پرفشار گذشته توانستند دستاوردهای جدیدی را برای کشور به دست بیاورند تا بتوانیم گستره فعالیت خود را در زمینه خدمت‌رسانی به مردم بیش از پیش گسترش دهیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی