شناسه خبر : 138150
تاریخ انتشار : 1402/01/14 13:13
نمایی از مطبوعات کشور

دوشنبه ۱۴ فروردین ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

اعتماد:

تعامل با جهانیان راهبرد کشورهای موفق (صفحه ۱)

باز اندیشی، انتخاب استراتژی درست، درس گرفتن از تجربه‌های موفق دنیا، تعامل سازنده با جهانیان، بازآفرینی اعتماد، استقرار نظام شفافیت، پایبندی به عمل به وعده‌ها، گسترش مشارکت بخش خصوصی و پرهیز جدی از سندروم «سعی در خطا» و «ساخت چرخ مربع شکل»، به عنوان توصیه‌های مشفقانه نگارنده است و در نتیجه می‌توان گفت: «مردم این سرزمین کهن، شایسته بهترین‌ها هستند و اعتماد به مردم، ضامن دستیابی حکمرانان به موفقیت است».

وطن امروز:

سیاهه‌ای پر از روسیاهی (صفحه ۱)

تقویت گروه‌های تجزیه‌طلب تروریست مانند خلق عرب، کومله، دموکرات کردستان و دیگر گروه‌های متوحش و ضدایرانی و ترغیب آنها به کشتار گسترده ملت انقلابی ایران، نخستین اقدام آشکار دشمنان با هدف براندازی انقلاب و چند تکه کردن کشورمان بود.
پس از ناکامی تجزیه‌طلبان، دشمن آمریکایی از طریق حزب بعث عراق و رژیم دیکتاتور صدام ملعون، جنگ ۸ ساله‌ای را بر پیکره نظام نوپای ایران اسلامی تحمیل کرد.

آفتاب یزد:

استیضاح یک تفکر (صفحه ۱)

استیضاح بزرگ باید در تفکر مدیریتی (از وزیر گرفته تا مدیران مدارس و معلمان کلاس‌های درس) صورت بپذیرد آن تفکر اشتباهی که مدرسه و آموزش و پرورش را بازار مصرف انحصاری فرمایشات خود می‌پندارد!
به بیان دیگر زمانی بن بست آموزش و پرورش باز خواهد شد که بپذیریم نقش آموزش و پرورش از ساختمان یک وزارتخانه و یک یوسف نوری نامی بسیار بزرگ‌تر است! تربیت، موضوعی به وسعت تمام ایران است.

جوان:

تحول مبتنی بر تقویت بنیان‌های درونی (صفحه ۲)

توان مردم ایران در خنثی‌سازی توطئه‌های گسترده دشمنان به ویژه جنگ ترکیبی اخیر به‌رغم دخالت صریح قدرت‌های سلطه در حمایت از اغتشاشگران، بار دیگر سرزندگی و پویایی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید. اعتراف دشمنان نظام به اقتدار، قابلیت‌ها وتوانمندی‌های ایران که مهم‌ترین مستند آن گزارش جامعه اطلاعاتی امریکا است که در اسفند ماه منتشر شده است. در گزارش جامعه اطلاعاتی امریکا که در روز چهار شنبه ۱۷ اسفند ماه منتشر شده رسماً به نقش ایران در آینده پیش روی منطقه اشاره‌ کرده بر دو انگیزه اصلی عقیدتی – سیاسی نظام انگشت گذاشته و می‌افزاید نخستین برنامه ده‌ساله جمهوری اسلامی ایران پر کردن جای ایالات‌متحده امریکا در منطقه است.

قدس:

چرا اعتماد به‌نفس ملی لازمه تحول است؟ (صفحه ۱)

باید مدنظر داشت لازمه اعتماد به‌نفس ملی، «اعتماد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی» برای رشد و پیشرفت کشور است. علاوه بر این، از دیگر الزاماتی که ما را به منزل «اعتماد به‌نفس ملی» رهنمون می‌کند، می‌توان به «شناسایی استعدادها و پرورش آن‌ها»، جست‌‌و‌جو در ظرفیت‌های بی‌پایان داخلی ، تولید علم و پیشرفت فناوری، توجه به ارزش‌های فرهنگی و انقلابی ، الگوسازی قهرمان‌های اسلامی و تقویت امید به آینده در نسل جوان اشاره کرد.

دنیای اقتصاد:

ریزش و رویش مقاصد نوروزی (صفحه ۱)

در ایام نوروز تنها ۳‌درصد از گردشگران، در سفرهای خود از اقامتگاه‌‌‌های رسمی بهره می‌‌‌بردند که با توجه به افزایش تورم، مشکلات اقتصادی و به حداقل رسیدن شرایط معیشت خانوارها این میزان روند کاهشی پیدا کرده و حتی دیگر علاقه‌مند به اقامت در مراکز اقامتی غیررسمی همچون ویلا نیستند و چادرزنی به‌‌‌صورت چشمگیری جایگزین تمامی انواع اشکال اقامتی خواهد شد.

کیهان:

نامگذاری‌ها فراتر از سال‌ها و شعارها (صفحه ۱)

نامگذاری سال‌ها توسط رهبر انقلاب ابتکار و سنت حسنه‌ای از جانب ایشان است که هرسال تکرار می‌شود و به نوعی حاوی جهت‌گیری و برجسته‌‌سازی هدفمند ایشان از یک موضوع خاص و مهم برای ایجاد فضای تحقق و مورد توجه قرار گرفتن آن است. نباید نگاه به عناوین سال صرفاً یک ساله و به عبارتی با برنامه‌ریزی ۱۲ ماهه باشد و با رسیدن سال جدید و ابلاغ نام و عنوان جدید، پرونده اقدامات مرتبط با نامگذاری سال قبل که بسیاری از آنها برای تحقق و رسیدن به نتیجه مطلوب به بیش از یک سال زمان نیازمند است بسته شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی