شناسه خبر : 138143
تاریخ انتشار : 1402/01/14 13:00
هند از برنامه تجارت بدون دلار خود رونمایی کرد

هند از برنامه تجارت بدون دلار خود رونمایی کرد

دولت هند از سیاست تجارت خارجی جدید خود رونمایی کرد که پیش‌بینی می‌شود تجارت با روپیه به‌عنوان بخشی از سیاست گسترده‌تر دهلی‌نو با هدف تضمین وضعیت جهانی برای این کشور باشد.

نورنیوز - گروه اقتصاد: دولت هند از سیاست تجارت خارجی جدید خود رونمایی کرده است و انتظار می‌رود تجارت بیشتر را تسهیل، تولید را تقویت، به دور شدن از دلار آمریکا کمک و روپیه را به یک ارز جهانی تبدیل کند.

تجارت با روپیه به‌عنوان بخشی از سیاست گسترده‌تر دهلی‌نو با هدف تضمین وضعیت جهانی برای ارز و اجازه استفاده از آن برای تسویه تجارت بین‌المللی، محور برنامه جدید قرار گرفت.

به تازگی، سیاستگذاران هندی در تجارت متقابل با روسیه تحریم‌شده، گام‌های متعددی در جهت تغییر ارزش دلار به روبل و روپیه برداشته‌اندمالزی آخرین کشوری است که موافقت کرد تجارت با هند را با استفاده از روپیه حل و فصل کند.

بر اساس سیاست جدید، هند همچنین قصد داد تا سال ۲۰۳۰ محموله‌های خارجی این کشور را به دو تریلیون دلار افزایش دهد. این طرح شامل طیف گسترده‌ای از مراحلی مانند گسترش مزایای اف تی پی (FTP) برای صادرات تجارت الکترونیک و دو برابر کردن سقف ارزش صادرات از طریق کریدور است.

اف تی پی ۲۰۲۳ همچنین پیشنهاد کرد که منطقه تعیین شده با یک انبار ایجاد شود تا به جمع‌آوری کنندگان تجارت الکترونیکی در جهت ذخیره‌سازی آسان، ترخیص کالا از گمرک و پردازش برگشت کمک کند، تجارت هند در سال‌های اخیر به دلیل اختلالات مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا در زنجیره تامین و کندی تجارت جهانی در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی، آسیب دیده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی