شناسه خبر : 138135
تاریخ انتشار : 1402/01/14 12:58
آمریکا به کاهش تولید کشورهای نفتی واکنش نشان داد

آمریکا به کاهش تولید کشورهای نفتی واکنش نشان داد

چندین کشور صادرکننده نفت در ائتلاف اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه تولید نفت از ماه می‌آینده تا پایان سال 2023 با هدف دستیابی به تعادل در بازار نفت خبر دادند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: رویترز به نقل از جان کربی نوشت: «دولت بایدن به همکاری با همه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که بازار نفت از رشد اقتصادی و کاهش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان آمریکایی حمایت می‌کند».

او افزود: دولت بایدن بر قیمت گذاری برای مصرف کنندگان آمریکایی متمرکز است.

چندین کشور صادرکننده نفت در ائتلاف "اوپک پلاس" از کاهش داوطلبانه تولید نفت از ماه می‌آینده تا پایان سال ۲۰۲۳ با هدف "دستیابی به تعادل در بازار نفت" خبر دادند. کشور‌هایی که این تصمیم را اعلام کردند عبارتند از عربستان سعودی، امارات، روسیه، عراق، کویت، عمان، الجزایر و قزاقستان.

اکتبر گذشته، اوپک پلاس تصمیم گرفت تولید خود را حدود دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد و انتظارات این بود که این ائتلاف در نشست برنامه ریزی شده فردا خود این سطح را حفظ کند. قیمت نفت در ماه مارس گذشته به دلیل ناآرامی‌ها در بخش بانکی به پایین‌ترین سطح خود در حدود ۱۵ ماه گذشته رسید و اگرچه قیمت‌ها در هفته گذشته بهبودی نسبی پیدا کرد، اما نفت خام برنت همچنان زیر سطح ۸۰ دلار در هر بشکه است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی