شناسه خبر : 137928
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین ساعت 11:15
فرزین: تلاش می‌کنیم نرخ تورم را به کانال 20 تا 30 درصد برسانیم

فرزین: تلاش می‌کنیم نرخ تورم را به کانال 20 تا 30 درصد برسانیم

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برای مهار تورم و رساندن نرخ ارز به یک عدد با ثبات همه تلاش خود را می‌کنیم، گفت: برنامه‌ای که برای مهار تورم ارائه دادیم این است که آن را به کانال 20 تا 30 درصد برسانیم.

نورنیوز - گروه اقتصاد: محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی درباره «مهار تورم و افزایش تولید» در سال ۱۴۰۲، گفت: باید اختیاراتی به بانک مرکزی داده شود تا بتوانیم اضافه‌برداشت‌های بانک‌ها را کاهش دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این اضافه‌برداشت‌ها در تعدادی از بانک‌های محدود است و برنامه مشخصی داریم که آن را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: ما برای مهار تورم و رساندن نرخ ارز به یک عدد با ثبات همه تلاش خود را می‌کنیم. برنامه‌ای که برای مهار تورم ارائه دادیم این است که آن را به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم که در گرو تلاش همه مسئولان و دستگاه‌های مختلف کشور است.

به گزارش آنا، اولین همایش «بهار خدمت» با تکیه بر تحقق شعار سال ۱۴۰۲، مبنی بر «مهار تورم و افزایش تولید»، صبح دوشنبه (۶ فروردین ۱۴۰۱) با حضور رئیس جمهور، اعضای هیأت دولت و مدیران ارشد در سالن اجلاس سران برگزار شد.

رئیس‌جمهور در این همایش، توصیه‌های مهمی درباره توقف اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی، برخورد قاطع با مدیران شرکت‌هایی که ارزشان را برنگردانند و ارائه اصلاحیه به مجلس برای حذف مصوبات تورم‌زا در بودجه امسال مطرح کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی