شناسه خبر : 137580
تاریخ انتشار : 1401/12/28 14:59
اثر «هفت سین میرمولا» برای نوروز به نمایش درآمد

اثر «هفت سین میرمولا» برای نوروز به نمایش درآمد

چیدمان «هفت سین» که توسط میرمولا ثریا و با فرش و گلیم اجرا شده است، به معرض نمایش درآمد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: اثر «هفت سین» که چیدمانی در ابعاد بزرگ است، توسط میرمولا ثریا هنرمند نقاش و طراح نوگرای فرش ایرانی اجرا شده است. ‎انتخاب اندازه اثر که چیدمانی بزرگ است، برای متمرکز کردن بیشتر مخاطب روی اثر است و استفاده از متریال‌های طبیعی در قالب گلیم و «بافته و نبافته» به عنوان یکی از روزمره‌ترین متریال‌هایی که مخاطب با آن در طول شبانه‌روز سر و کار دارد، به این ارتباط انسجام بیشتری می‌دهد.

‎بخش بالایی این اثر در قالب گلیم‌هایی به رنگ آبی اجرا شده که اشاره‌ای به آسمان دارد و از آن «هفت خوان» یا سفره به سوی زمین گسترانیده شده است. سیب، سکه، سرکه، سمنو، سبزه، سیر و سنبل، عناصر این خوان‌ها هستند که در قالب گلیم فرش بافته شده‌اند. ‎در انتهایی‌ترین قسمت اثر با استفاده از پنج هزار گلوله پشمی، دشتی شبیه به قاصدک اجرا شده است.

‎از دیگر ویژگی‌های مهم این اثر در نظر گرفتن فضایی عمومی برای ارائه -فضایی غیر از گالری- است، یعنی مکانی نه فقط برای افراد آشنا به هنر که همه افراد است.

اثر «هفت سین میرمولا ثریا» در محوطه ورودی مجموعه پالادیوم اجرا شده است و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ دایر است.

میرمولا ثریا هنرمند نقاش و طراح نوگرای فرش ایرانی است که آثار او در نقاط مختلف دنیا به نمایش گذاشته شده است. او سال‌های طولانی از زندگی‌اش را روی طراحی نقوش فرش و نمد صرف کرده و امروز در سطح بین‌المللی بیشتر از ایران شناخته شده است. عشق به این نقوش عرفانی و فلسفی موجود در دل این هنر را انگیزه خود می‌داند و معتقد است که احساس درونی وی او را به سمت و سوی این هنر جذاب و غوطه‌ور شدن در آن سوق می‌دهد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی