شناسه خبر : 136389
تاریخ انتشار : 1401/12/23 21:21
نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز و پیام‌های آن

نورنیوز بررسی کرد؛

نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز و پیام‌های آن

برگزاری نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای موفق از دیپلماسی ورزشی کشور و سندی دیگر بر نگاه جامع و الگوساز ایران به مقوله زنان است.

نورنیوز ـ گروه فرهنگ و جامعه: کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران امسال یک دوره مسابقات ورزشی ویژه زنان را زیر عنوان «نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز» برگزار کرد که مراسم افتتاحیه آن در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی و مراسم اختتامیه آن در تالار وحدت تهران برگزار شد.

این مسابقات با حضور کشورهایی چون افغانستان، سوریه، عراق، ارمنستان، ترکیه، بلاروس، قرقیزستان، کویت، پاکستان، ازبکستان، اندونزی، مالزی، تونس، روسیه، امارات، گرجستان، فلسطین، تایلند و نپال در ۹ رشته ورزشی با حضور ۲۲۵ ورزشکار ایرانی و ۳۷۸ ورزشکار خارجی در رده‌های سنی مختلف برگزار شد.

این مسابقات بر اساس تصمیمات سمینار زنان تأثیرگذار که با حضور 300 نفر از زنان تأثیرگذار از کشورهای مختلف منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که اخیراً در تهران برگزار شد، طراحی و اجرایی شده‌ است.

برگزاری این مسابقات با حضور جمع قابل توجهی از ورزشکاران زن از کشورهای مختلف بیان‌گر ظرفیت‌های عظیم و نگاه ویژه جمهوری اسلامی به زن و جایگاه آن در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

این حضور نشان داد که با وجود فعالیت‌های گسترده رسانه‌های غربی برای تخریب جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه جهانی، نگاهی واقعی جهان به ایران نگاهی از سر اعتماد و آینده‌نگرانه است لذا این مسابقات را می‌توان بعد دیگری از ناکامی طراحان جنگ ترکیبی علیه ایران ارزیابی نمود.

از سویی؛ واکنش مدعیانی که به‌ویژه طی ماه‌های اخیر خود را حامی زنان ایران و جهان معرفی می‌کردند به این رخداد بزرگ، شاهدی بر دروغ‌گویی آنها بود، چه، یا با سانسور به دنبال پنهان‌سازی این مسابقات از دید جامعه جهانی به‌ویژه زنان ایران بودند و یا با حاشیه‌سازی و پردازش‌های مغرضانه سعی در تخریب این مسابقات داشتند.

آنها در این مسیر حتی با رویکردهای نژادپرستانه به تحقیر زنان حاضر در این مسابقات به خاطر رنگ پوست و یا کشورشان پرداخته‌اند، رفتاری که مشابه آن را در زمان برگزاری سمینار زنان تأثیرگذار در تهران می‌توان مشاهده کرد.

به هر تقدیر می‌توان گفت که برگزاری نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای موفق از دیپلماسی ورزشی کشور و نیز سندی دیگر بر نگاه جامع و الگوساز ایران به مقوله زنان است که با اقبال و استقبال قابل توجهی همراه شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی