شناسه خبر : 136339
تاریخ انتشار : 1401/12/22 20:00
سریع‌ترین کمک‌های نجات‌بخش به مردم سوریه هم دیر ارسال شد

یک مقام سازمان ملل:

سریع‌ترین کمک‌های نجات‌بخش به مردم سوریه هم دیر ارسال شد

رئیس کمیسیون تحقیق سازمان ملل گفت: اگرچه در میان رنج‌ها، اقدامات قهرمانانه زیادی انجام شد، اما شاهد شکست کلی دولت و جامعه بین‌المللی، از جمله سازمان ملل، در هدایت سریع کمک‌های نجات‌بخش به سوری‌هایی بودیم که با فوری‌ترین نیازها مواجهند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: کمیسیون تحقیق سازمان ملل اعلام کرد که جامعه بین‌المللی و دولت سوریه ماه گذشته برای کمک به مردم نیازمند در شمال غرب این کشور که سریعاً  اقدام نکردند.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در عین حال افزود: دولت سوریه یک هفته کامل پس از زلزله، با ارائه کمک از نقاط مرزی موافقت کرد.

این کمیسیون اعلام کرد مخالفان دولت سوریه، مانع کمک‌ها به جوامع آسیب‌دیده شدند، در حالی که هیئت تحریر الشام در شمال غرب سوریه از رسیدن کمک‌های دمشق به مردم جلوگیری کرد."

پائولو پینیرو رئیس این کمیسیون گفت: "اگرچه در میان رنج‌ها، اقدامات قهرمانانه زیادی انجام شد، اما شاهد شکست کلی دولت و جامعه بین‌المللی، از جمله سازمان ملل، در هدایت سریع کمک‌های نجات‌بخش به سوری‌هایی بودیم که با فوری‌ترین نیازها مواجهند."

وی ادامه داد: سوری‌ها اکنون به آتش‌بس جامعی نیاز دارند که به طور کامل رعایت شود و غیرنظامیان از جمله امدادگران در امان باشند. به دلیل ظلم و بدبینی طرف‌های درگیر, ما اکنون در حال بررسی حملات جدید حتی در مناطقی که زلزله آنها را ویران کرده است، هستیم و این غیرقابل قبول است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی