شناسه خبر : 136325
تاریخ انتشار : 1401/12/22 17:24
جدال در درون کابینه نتانیاهو بالا گرفت

جدال در درون کابینه نتانیاهو بالا گرفت

موضع‌گیری‌ها و اتهام زنی‌های وزیر امنیت داخلی و مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی به یکدیگر، سطح تنش و درگیری در درون کابینه این رژِیم را افزایش داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل:  «گالی بهاراو میارا» مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی به «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی نامه نوشته و در آن از او خواسته است تا نشستی دوجانبه با وی برگزار کند. بهاراو میارا در این نامه، هدف از برگزاری چنین نشستی را شنیدن گفته‌های بن گویر درباره شکایت‌های صورت گرفته از او در خصوص رفتارش با معترضان به لایحه اصلاحات قضایی و قانون موسوم به "قانون بن گویر" عنوان کرده است. این قانون بر انتقال اختیارات بازرس کل پلیس به بن گویر تأکید دارد.

بن گویر در پاسخ به نامه بهاراو میارا اعلام کرد: بسیار خوشحالم که -بعد از اعلام موضع خودت و تعلیق انتصاب "عامی ایشد" به عنوان فرمانده واحد آموزشی (بعد از برکناری‌اش از فرماندهی پلیس منطقه تل‌آویو)- خواستار برگزاری نشست دوجانبه با من شده‌ای ولی من به تو و ایده‌ها و تصمیمات تو اعتمادی ندارم و زمان آن رسیده است که دیگر به پیام‌های تو از طریق رسانه‌ها، توجهی نکنم.

مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه درخواست بن گویر برای حضور شخصی در دادگاه (برای دفاع از خود در برابر این شکایت‌ها) را نپذیرفت و امروز دوشنبه در پیام خود به بن گویر اعلام کرد که بن گویر فقط در موارد خاص و پس از بررسی مشترک موضوع می‌تواند در دادگاه حاضر شود.

بهاراو میارا افزود که هفته گذشته و قبل از اینکه بن گویر، عامی ایشد را از فرماندهی پلیس منطقه تل‌آویو برکنار کند، موضوع را با بن گویر در میان گذشته بود. بن گویر هفته گذشته ایشد را از فرماندهی پلیس منطقه تل‌آویو برکنار کرد اما بهاراو میارا این تصمیم بن گویر را به حالت تعلیق درآورد.

بهارراو میارا در پیام امروز خود گفت که مشاور قضایی کابینه وظیفه کمک به پیشبرد سیاست‌های آن را در چارچوب قانون بر عهده دارد و در صورت ایجاد هرگونه مشکلی، در همفکری با دیگر وزیران، تلاش‌ها برای رسیدن به یک موضع قابل‌قبول آغاز می‌شود.

او افزود: مشاور قضایی کابینه، مفسر قانون به سود کابینه است و موضع و تصمیم وی تا زمانی که دادگاه حکم دیگری صادر نکرده باشد، عین قانون موجود است و باید اجرا شود.

میارا خطاب به بن گویر اضافه کرد: بررسی درخواست تو برای حضور شخصی در دادگاه به خاطر همه پرونده‌ها و شکایت‌های موجود علیه تو و وزارتخانه‌ات، غیرقابل‌پذیرش است و این موارد باید به‌صورت جزئی بررسی شود.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است. وزیران تندروی کابینه نتانیاهو از جمله بن گویر وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ وزیر دارایی در هفته‌های اخیر با تصمیمات و گفته‌های خود بحران در درون این رژیم را تشدید کرده‌اند.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه‌خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی