شناسه خبر : 136324
تاریخ انتشار : 1401/12/22 17:02
HSBC واحد‌های «بانک سیلیکون ولی» در بریتانیا را تصاحب می‌کند

HSBC واحد‌های «بانک سیلیکون ولی» در بریتانیا را تصاحب می‌کند

دولت انگلیس در تلاش است تا عواقب ناشی از فروپاشی بانک سیلیکون ولی بر شرکت‌ها را محدود کند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: بانک HSBC امروز دوشنبه اعلام کرد که واحد بانک سیلیکون ولی  در بریتانیا را به قیمت یک پوند استرلینگ خریداری کرده است.

نوئل کاون، مدیر اجرایی HSBC در بیانیه‌ای گفت: «این خرید تأثیر استراتژیک بسیار خوبی بر تجارت ما در بریتانیا دارد.

جرمی هانت، وزیر دارایی بریتانیا گفت که دولت و بانک مرکزی انگلیس فروش واحد سیلیکون ولی در بریتانیا به HSBC را تسهیل کرده‌اند تا از سپرده‌ها بدون حمایت مالیات‌دهندگان محافظت کند.

هانت گفت: "این تضمین می‌کند که سپرده‌های مشتریان محافظت می‌شود و بانکداری می‌تواند به طور عادی بدون حمایت مالیات‌دهندگان ادامه یابد... من خوشحالم که ما راه‌حلی در این مدت کوتاه پیدا کرده‌ایم."

او ادامه داد: HSBC بزرگ‌ترین بانک در اروپا است و مشتریان بانک سیلیکون ولی در بریتانیا باید نسبت به قدرت و امنیت که این خرید به معنای آن است احساس اطمینان کنند.

این پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات ایالات‌متحده برای تقویت سپرده‌ها و جلوگیری از هرگونه پیامد گسترده‌تر ناشی از سقوط ناگهانی بانک سیلیکون ولی، که واحد بریتانیایی آن را دنبال می‌کند، روی می‌دهد.

دیروز یکشنبه، یک خریدار بالقوه برای بازوی بریتانیایی بانک ورشکسته سیلیکون ولی ایالات‌متحده ظاهر شد، در حالی که نخست‌وزیر ریشی سوناک گفت که دولت او در تلاش است تا هرگونه عواقب ناشی از فروپاشی بانک را بر شرکت‌ها محدود کند.

بانک لندن گفت که یک پیشنهاد رسمی به بانک سیلیکون ولی بریتانیا ارائه کرده و آن را به مقامات از جمله خزانه‌داری و بانک انگلستان ارسال کرده است.


نورنیوز
کلید واژگان
سیلیکون ولی
اخبار مرتبط






نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی