شناسه خبر : 136267
تاریخ انتشار : 1401/12/21 16:53
روز جهانی زن یا سیرک رسوایی!؟

نورنیوز بررسی کرد؛

روز جهانی زن یا سیرک رسوایی!؟

ناهم‌خوانی تظاهر و ادعای غرب و رسانه‌های معاند فارسی‌زبان با شرایطی که آنها برای زنان جامعه خود به‌وجود آورده‌اند، ابعاد جدیدی از ماهیت و چهره بی‌نقاب حقوق بشر غربی را آشکار ساخته که باید به‌عنوان ناقض اول حقوق زن مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: هشتم مارس هر سال به‌‌عنوان روز جهانی زن همراه با مراسم و برنامه‌های متعدد با محوریت ارتقاء سطح زندگی و جایگاه اجتماعی زنان در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

این روز امسال نیز در بسیاری از کشورها برگزار شد، اما نوع رفتار رسانه‌های بیگانه و مقامات غربی مدعی حقوق زن در این روز جای تأمل داشت، به‌ویژه آنکه محور اصلی رویکردهای آنها، حمایت از حقوق زنان در ایران و افغانستان بود!

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با صدور پیامی به مناسبت این روز گفت: «در بسیاری از نقاط جهان، حقوق زنان و دختران هنوز مورد حمله قرار می‌گیرد و ما این وضع را در افغانستان و ایران می‌بینیم!» 

هم‌زمان رسانه‌های غربی و فارسی‌زبان معاند نیز محور تمام برنامه‌های خود در این روز را به زنان ایران و افغانستان اختصاص دادند، گویی زنان غربی در بهشت به سر می‌برند و زنان ایران و افغانستان دارای شرایطی وخیم و استثنایی هستند.

بهره‌گیری از تاکتیک‌های یأس‌آفرینی، سیاه‌نمایی، تحریک به آشوب و اغتشاش، تقلیل مطالبات زنان به بی‌بندوباری، کتمان دستاوردها و جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف با حربه تحقیرسازی و... محور این پردازش‌های خبری بوده است.

جالب اینکه؛ نسخه تجویزی این رسانه‌ها حمایت از اغتشاش، آشوب و گزینه نظامی بود حال آنکه به اذعان گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در امور اقدامات قهری و تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورها از جمله ایران، زنان و کودکان بیش از هر چیزی از تحریم‌ها آسیب دیده‌اند.

این نوع پردازش رسانه‌های معاند در روز جهانی زن با محوریت وخیم نشان دادن سرنوشت زنان در ایران و افغانستان در حالی است که بررسی وضعیت زنان غربی، یهودی و عربی بیان‌گر حقایق وحشتناکی است که در این رسانه‌ها عامدانه به آنها پرداخته نمی‌شود. 

طبق برآورد «RAINN» سازمان ضد خشونت جنسی در آمریکا، هر ۶۴ ثانیه یک تعرض جنسی در ایالات متحده به زنان رخ می‌دهد.

نشریه «فوربس» نیز گزارش داده که طبق اعلام رسمی سازمان بین‌المللی مطالعات زندان‌‎ها، حدود یک سوم از زنان زندانی جهان، در زندان‌های ایالت متحده بازداشت هستند.

«فدریکا موگرینی» مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که در مجموع قاره اروپا، از هر سه زن یک نفر مورد تجاوز فیزیکی و یا جنسی قرار می‌گیرد.

بنابر گزارش‌های رسمی، در انگلیس نیز روزانه به ۳۰۰ زن تجاوز جنسی می‌شود. 

نکته قابل توجه آنکه آزار و تجاوز جنسی در انگلیس حتی به پارلمان این کشور نیز رسیده، چنانچه «کارولین اسپلمن» از نمایندگان حزب محافظه‌کار گفته بود که استفاده از الفاظ جنسی امری رایج در پارلمان به‌شمار می‌آید و نمایندگان زن تهدید به تجاوز می‌شوند.

پلیس فرانسه نیز در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰۸ هزار قربانی خشونت خانگی را ثبت کرده که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

همچنین در آلمان گزارش‌ها حکایت از آن دارد که هر سه روز یک زن آلمانی قربانی خشونت‌های زناشویی می‌شود. 

این وضعیت در کانادا نیز این‌گونه است که هر شش روز، یک زن در کانادا توسط اعضای خانواده خود کشته می‌شود. 

در استرالیا نیز در سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۱ هزار نفر به عنوان قربانیان آزار جنسی ثبت شدند که طبق آمار افزایشی ۱۳ درصدی در یک سال داشته است. 

در سرزمین‌های اشغالی تحت حاکمیت رژیم جعلی اسرائیل نیز از هر سه زن، یک زن در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. 

با این همه؛ نکته ویژه و جالب توجه در خصوص همین رسانه‌های مدعی و مغرض است، چه، در این رسانه‌ها شرایطی برای زنان در جریان است که با ادعای آنها هم‌خوانی ندارند.

آمارها و گزارش‌های بعضا رسانه‌ای شده از پایین بودن حقوق کارمندان زن در بی‌بی‌سی نسبت به مردان و تجاوز و سوء استفاده جنسی از آنها توسط مدیران این شبکه حکایت دارد.

در اینترنشنال نیز به اذعان خبرنگاران زن این شبکه، تجاوز جنسی به امری متداول علیه آنها مبدل شده است. 

این دوگانگی رفتاری رسانه‌های معاند و البته آنانی که در ماه‌های اخیر خود را حامی زنان نامیده‌اند و سیرک دانشگاه جرج تاون را برگزار کردند، سندی دیگر بر کاسب‌کاری و نگاه ابزاری آنان به مقوله زن است.

آنانی که خود را ناجی زنان می‌نامند در روز زن هیچ اشاره‌ای به وضعیت میلیون‌ها زن افغانستانی، عراقی، سوری، فلسطینی، یمنی، آفریقایی و حتی اوکراینی که به دلیل جنگ‌افروزی و جنایات غرب از حقوق اولیه حق حیات محروم شده‌ یا به دلیل تحریم‌های غرب از امکانات دارویی و بهداشتی محروم هستند، نداشته‌اند.

ناهم‌خوانی تظاهر و ادعای غرب و رسانه‌های معاند فارسی‌زبان با شرایطی که آنها برای زنان جامعه خود به‌وجود آورده‌اند، ابعاد جدیدی از ماهیت و چهره بی‌نقاب حقوق بشر غربی را آشکار ساخته که باید به‌عنوان ناقض اول حقوق زن مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرد.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی