شناسه خبر : 136260
تاریخ انتشار : 1401/12/21 14:02
پس لرزه ورشکستگی بانک آمریکایی «سیلیکون ولی» در تل‌آویو

پس لرزه ورشکستگی بانک آمریکایی «سیلیکون ولی» در تل‌آویو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از وصعیت پیش آمده قول داد برای غلبه بر بحران نقدینگی ناشی از ورشکستگی بانک آمریکایی به شرکت‌های رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: بانک آمریکایی سیلیکون، ولی که به صد‌ها شرکت فناوری رژیم اسرائیل خدمات بانکی ارائه می‌کند، روز پنجشنبه میلیارد‌ها دلار از سرمایه خود را از دست داد و ارزش سهام آن ۶۰ درصد افت کرد، پس از آن نیز مسوولان بانک خبر از ۲۰ درصد خسارت دیگر دادند، این تحولات منجر به اعلام ورشکستگی این بانک شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حساب توییتر خود در این باره نوشت: تحولات مربوط به ورشکستگی بانک سیلیکون ولی را به دقت دنبال می‌کنم، این رویداد باعث ایجاد یک بحران عمیق در دنیای فناوری پیشرفته خواهد شد.

وی افزود که از رم با مقامات عالیرتبه در رژیم صهیونیستی گفتگو کرده و پس از بازگشت از ایتالیا، با وزیر دارایی و اقتصاد و رئیس بانک مرکزی این رژیم در مورد دامنه بحران پیش روی گفتگو خواهد کرد.

نتانیاهو با این ادعا که اقتصاد رژیم صهیونیستی قوی و باثبات است، ادامه داد: در صورت لزوم به خاطر تعهد به شرکت‌های فناوری‌های پیشرفته و کارمندان آن، جهت غلبه بر بحران نقدینگی ناشی از تلاطم‌ها به شرکت‌های «اسرائیلی» کمک خواهیم کرد.

به گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، پس از فروپاشی بانک یاد شده که به صد‌ها شرکت در سرزمین‌های اشغالی خدمات ارائه می‌کرد، شرکت‌های «اسرائیلی» فعال در این زمینه وحشت زده شده و مدیران آن‌ها از روز گذشته، فشار فزاینده‌ای برای خارج کردن سرمایه‌های خود از این بانک آورده اند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۰۰ شرکت فناوری‌های پیشرفته (با بیش از ۴۰۰هزار پرسنل) در سرزمین‌های اشغالی فعال هستند، این تعداد نیرو ۱۰ درصد از کل کارگران رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند.

روز جمعه شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا اعلام کرد که بانک سیلیکون ولی که با عنوان اختصاری اس‌وی‌بی شناخته می‌شود، دچار ورشکستگی شده است.

بانک سیلیکون ولی اصلی‌ترین بانک وام‌دهنده به استارتاپ‌های آمریکایی به شمار می‌آید. حالا این بانک ورشکسته شده و اهالی سیلیکون، ولی را در شوک فرو برده است.

کارکنان بخش صنعت فناوری پیشرفته رژیم اسرائیل هفته گذشته تظاهرات گسترده‌ای را در تل‌آویو برگزار کردند. آن‌ها با سر دادن شعارهایی، طرح اصلاحات قضایی کابینه تندرو رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو را محکوم کردند.

 

معترضان همچنین تقاطع «کاپلان» در مرکز تل‌آویو و چند خیابان دیگر را مسدود کردند.

 

کارکنان بخش فناوری پیشرفته و اقتصاد رژیم صهیونیستی نگران کاهش سرمایه گذاری‌های خارجی در سرزمین‌های اشغالی به دلیل اصلاحات قضایی مطرح شده در پارلمان این رژیم هستند.

 

آن‌ها همچنین معتقد هستند که این طرح بر چشم انداز رشد توسعه در سرزمین‌های اشغالی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

 

به دنبال اقدامات جنجالی کابینه رژیم صهیونیستی و طرح اصلاحات قضایی آن، پیشتر روسای بانک‌های رژیم صهیونیستی به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه این رژیم هشدار داده بودند که به دلیل ترس سرمایه گذاران از برنامه کابینه برای بازنگری در سیستم قضایی و انجام اصلاحات در آن، پول و سرمایه‌های آن‌ها با سرعتی ۱۰ برابر سریع‌تر از حد معمول درحال خروج از سرزمین‌های اشغالی است.

 

روسای این بانک‌ها در ادامه خواستار توقف روند اصلاحات قضایی و توقف اقدامات جنجالی کابینه شدند.

 

پیشتر نیز ۳۷۰ اقتصاددان صهیونیست در بیانیه‌ای نسبت به کاهش سهام بانک‌های بزرگ رژیم صهیونیستی در بورس و پیامد‌های اقتصادی اقدامات کابینه افراطی و تندروی نتانیاهو از جمله فرار سرمایه‌ها هشدار داده بودند.

 

اقتصاددانان صهیونیست در بیانیه خود نسبت به کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی و سرمایه گذاری خارجی، متوقف شدن فعالیت شرکت‌های تکنولوژی بزرگ و خروج آن‌ها از سرزمین‌های اشغالی، فرار مغزها، آسیب به رشد و توسعه اقتصادی و همچنین آسیب به معیشت صهیونیست‌ها هشدار دادند.

 

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند.

 

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.


نورنیوز
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی