شناسه خبر : 136209
تاریخ انتشار : 1401/12/20 12:01
کف‌شکنی‌ دلار تا کجا ادامه دارد؟

کف‌شکنی‌ دلار تا کجا ادامه دارد؟

روند ریزشی نرخ‌ها در بازار ارز همچنان ادامه دارد و این کاهش هم فضای بازار رسمی و هم اتاق‌های فردایی را در بر گرفته است.

نورنیوز - گروه اقتصاد: صرافی ملی ایران، امروز ۲۰ اسفند معاملات خود را در کانال ۴۰ هزار تومان آغاز کرده است. هم‌اکنون نرخ خرید صرافی ملی ۴۴ هزار و ۴۵۱ تومان و فروش ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان است. نرخ اسکناس دلار در بازار مبادله ایران هم ۴۲ هزار و ۱۱۶ تومان است.

هم‌زمان، دلالان فردایی هم که با اجرای عملیات احیا تلاش کردند طی روز‌های اخیر دلار را زنده نگه دارند، چندان موفق نبوده‌اند و نرخ کانال‌های تلگرامی در آغاز معاملات امروز وارد کانال ۴۶ هزار تومان شده که در یک ماه اخیر بی‌سابقه است.

به‌این‌ترتیب نرخ این کانال‌ها طی دو هفته بیش از ۱۴ هزار تومان ریخته است. البته در بازار کسی خریدار دلار ۴۵ هزار تومانی هم نیست و همه منتظر ریزش بیشتر هستند. از طرفی فعالان بازار از جمله صرافان رسمی هم اکنون از احتمال جدی ورود دلار به کانال ۳۰ هزار تومان سخن می‌گویند.

در دو هفته اخیر اتفاقات جدیدی در بازار ارز رخ داده است. مهم‌ترین اتفاق راه‌اندازی بازار مبادله ارز و طلای ایران در دوم اسفندماه بود که توانست سروشکل خوبی به بازار ارز بدهد.

بانک مرکزی در قالب بازار مبادله ایران چند ابتکار ویژه و اثرگذار را اجرا کرده است. بازارساز ارز‌های باکیفیت شرکت‌های صادراتی را به سمت بازار مبادله سرازیر کرد و امکان حضور پررنگ‌تر صرافان رسمی را در معاملات ارزی فراهم نموده است.

ابتکار مهم دیگر که بازار چشم‌انتظار آن است، ورود گواهی‌های سپرده طلا به بازار مبادله ایران است. قرار است امکان خرید این اوراق به‌زودی فراهم شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی