شناسه خبر : 136194
تاریخ انتشار : 1401/12/20 08:24
کاسبی خونین صهیونیست‌ها در کی‌یف

نورنیوز بررسی کرد؛

کاسبی خونین صهیونیست‌ها در کی‌یف

صهیونیست‌ها معتقدند باید از دغدغه‌های امنیتی برخاسته و آزاد شده از جنگ اوکراین به مثابه یک فرصت برای تجارت تسلیحاتی کلان با بازیگران اروپایی و حتی کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی استفاده کرد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: مقامات ارشد رژیم اشغال‌گر قدس طی یک‌سال اخیر، فارغ از کشمکش‌های داخلی در اراضی اشغالی، در حوزه امنیتی و سیاست خارجی بر روی گزاره‌ی «لزوم استمرار جنگ اوکراین» متمرکز شده‌اند.

به بیان دقیق‌تر؛ جلوگیری از تحقق صلح در معرکه اوکراین تبدیل به یک مولفه‌ی ثابت راهبردی نزد مقامات تل‌آویو شده است.

افشاگری‌های صورت گرفته در خصوص نقش پر رنگ رژیم صهیونیستی در انتقال تسلیحات به ارتش اوکراین را اگر در کنار سود تسلیحاتی کلان این رژیم از استمرار جنگ اوکراین در نظر بگیریم، به نتایج قابل توجهی دست پیدا خواهیم کرد!

بر اساس آنچه منابع غربی ذکر کرده‌اند، صنایع دفاعی وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی فاش کرد که حجم فروش تسلیحات این رژیم در سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد جهش بزرگی خواهد بود، به ویژه با قراردادهای جدیدی که با شماری از کشورهای اروپایی و آسیایی امضا یا منعقد شده است.

این در حالی است که تل‌آویو و واشینگتن اعلام کرده‌اند که ایالات متحده به تل‌آویو چراغ‌ سبز نشان داده تا سامانه‌های پدافند هوایی و سامانه ضدموشکی «حیتس۳» را که برای ره‌گیری موشک‌های دوربرد استفاده می‌شود، به آلمان بفروشد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، برلین از واشینگتن خواسته بود که به تل‌آویو اجازه دهد بخشی از تسلیحات خود به ویژه سامانه دفاع ضدبالستیک «حیتس» را به آلمان بفروشد.

تایید آمریکا شرط تکمیل هرگونه معامله فروش این موشک‌ها است، زیرا ایالات متحده ۸۰ درصد از هزینه‌های توسعه سامانه دفاع موشکی «حیتس» را که ۲.۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، پرداخت می‌کند.

افزون بر این، سامانه موشکی «حیتس۳» شامل قطعات فنی توسعه‌یافته در ایالات متحده است.

آلمان همچنین قصد دارد پهپادهای «هارون» و موشک ضدتانک «اسپایک» را از اسرائیل خریداری کند.

در کنار این معامله تسلیحاتی، صهیونیست‌ها قراردادهایی نیز با دانمارک، فنلاند، جمهوری چک، رومانی و آذربایجان به امضا رسانده‌اند.

در فرامتن همه این قراردادها، «جنگ اوکراین» و نگرانی‌های امنیتی ناشی از استمرار آن خودنمایی می‌کند.

در چنین شرایطی مقامات رژیم جعلی اسرائیل، «صلح» یا حتی اتخاذ سیاست «هم جنگ هم صلح» را خط قرمز خود در قبال این جنگ تلقی می‌دانند.

اساسا یکی از دلایلی که این رژیم طی یک‌سال اخیر به یکی از کانون‌های پمپاژ جنگ و خشونت در اوکراین تبدیل شده و حتی ارتباطات پنهانی و آشکار ژنرال‌های ارتش اسرائیل با «ولودیمیر زلنسکی» و مقامات سیاسی و نظامی ارشد اوکراینی بارها مورد رصد و تحلیل قرار گرفته، همین نگاه منفعت‌طلبانه نسبت به جنگ است.

صهیونیست‌ها معتقدند باید از دغدغه‌های امنیتی برخاسته و آزاد شده از جنگ اوکراین به مثابه یک فرصت برای تجارت تسلیحاتی کلان با بازیگران اروپایی و حتی کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی استفاده کرد.

در راستای تثبیت این «کاسبی خونین»، لازم است جنگ مذکور فعلا بدون چشم‌انداز صلح به پیش برود!

نکته حائز اهمیت اما اینکه؛ در ماورای مخالفت فوری و عجولانه سران ناتو با طرح پیشنهادی 12 ماده‌ای چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین، نقش لابی‌های صهیونیستی شدیدا پر رنگ بوده است و این کاسبی خونین ظاهرا قرار نیست به زودی متوقف شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی