شناسه خبر : 135146
تاریخ انتشار : 1401/12/19 11:40
هشدار هرتزوگ نسبت به فروپاشی رژیم صهیونیستی

بحران در اراضی اشغالی شدت گرفت؛

هشدار هرتزوگ نسبت به فروپاشی رژیم صهیونیستی

همزمان با تشدید اعتراضات علیه اصلاحات قضایی دولت رژیم صهیونیستی، رئیس این رژیم نسبت به فروپاشی اسرائیل هشدار داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی که از تلویزیون این رژیم پخش شد، گفت: آنچه در حال وقوع است یک فاجعه واقعی است و "سرزمین" ما در برابر چشمان من در حال فروپاشی است.

وی افزود: شرایط به سوی نقطه‌ای بدون بازگشت پیش می‌رود، اصلاحات قضایی پیشنهادی دولت باید کنار گذاشته شده و با چارچوب مورد توافق جایگزین شود.

هرتزوگ این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که هزاران تظاهرکننده تردد را در شهر تل‌آویو و فرودگاه بن گوریون مسدود کردند؛ آنها محور اصلی را که تمام شهرهای منطقه تل‌آویو را به سایر مناطق اراضی اشغالی متصل می‌کند، بستند.

تظاهرکنندگان چندین جاده را مسدود کرده و تردد افرادی را که وارد فرودگاه بین‌المللی بن گوریون می‌شدند، مسدود کردند و در برخی نقاط با پلیس درگیر شدند.

همچنین تظاهرکنندگان ورود بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه بن گوریون و دیدارش با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات‌متحده و پس از آن سفرش به ایتالیا را مختل کردند.

پرواز نتانیاهو از تل‌آویو به رم پس از چندین مرتبه تأخیر انجام شد و ۳۰۰۰ نیروی پلیس برای تأمین امنیت ورود وی به فرودگاه مستقر بودند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فرمانده پلیس تل‌آویو را به دلیل ناکامی در برخورد با تظاهرکنندگان برکنار کرد.

بن گویر در فرودگاه بن گوریون به خبرنگاران گفت، ایجاد اختلال در سفر ۷۰ هزار نفر قابل قبول نیست.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو مخالفان را به تلاش برای ایجاد هرج‌ومرج و براندازی دولتش متهم کرد.

اخیراً اعتراضات زیادی علیه اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند، در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی