شناسه خبر : 135141
تاریخ انتشار : 1401/12/18 22:58
دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور سوریه

دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور سوریه

حسین امیرعبداللهیان عصر امروز با بشار اسد دیدار و ضمن ابراز همبستگی و همدردی در ارتباط با زلزله اخیر در این کشور، در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو و تبادل نظر کرد.

نورنیوز - گروه سیاست خارجی: «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در دمشق با «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه دیدار و ضمن ابراز همبستگی و همدردی در ارتباط با زلزله اخیر در این کشور، پیرامون گسترش هر چه بیشتر مناسبات فی‌مابین، تحولات منطقه‌ای و موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت و همدردی و همبستگی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت جان باختن تعداد زیادی از مردم سوریه در جریان زلزله مهیب اخیر در این کشور را تجدید کرد.

او موضع مستحکم و بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ضرورت رفع محاصره ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه و لزوم جلب حمایت و ارسال کمک‌های بین‌المللی برای زلزله‌زدگان سوری را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به ارسال کمک‌های مخلصانه از سوی گروه‌های مقاومت به مردم سوریه، این کمک‌ها را تجلی همبستگی و حمایت محور مقاومت از دولت و مردم سوریه ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه گشایش‌های اخیر در روابط کشورهای عربی با سوریه را واقع گرایانه و گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی دانست.

امیرعبداللهیان حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه را قاطعانه و با شدیدترین لحن محکوم کرد و افزود حمله سبعانه اخیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه زلزله سوریه ناشی از خوی تجاوزکارانه و ضدانسانی رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین سراسیمگی آن رژیم نژادپرست از تغییر معادلات سیاسی در سوریه است. همچنین رژیم صهیونیستی سعی دارد افکار عمومی و توجهات را از اوضاع رو به وخامت و تحولات داخلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین منحرف کند.

در این دیدار رئیس جمهور سوریه از پیام‌ها و مواضع همبستگی و همدردی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از زلزله زدگان سوریه تقدیر و تشکر به عمل آورد. وی افزود سفر امروز شما به مناطق زلزله زده نشان داد که حمایت های دولت و ملت ایران از سوریه و زلزله زدگان سوری تنها یک حمایت مادی نیست بلکه جنبه های قوی معنوی دارد و ارزشمند است.

بشار اسد تأکید کرد، در شرایط حساس تحولات منطقه‌ای این سفر یک معنای عمیق سیاسی نیز به همراه دارد.

رئیس جمهور سوریه ضمن تأکید بر گسترش مناسبات ایران و سوریه، این مناسبات راهبردی را به نفع ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.


وزارت امور خارجه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی