شناسه خبر : 134075
تاریخ انتشار : 1401/12/16 21:07
آمریکا خرابکاری نورد استریم را به گردن گروه حامی اوکراین انداخت

آمریکا خرابکاری نورد استریم را به گردن گروه حامی اوکراین انداخت

بر اساس گزارش یک رسانه آمریکایی، مقامات اطلاعاتی این کشور خرابکاری در خط لوله نورد استریم را به گردن گروه حامی اوکراین انداخته‌اند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: روزنامه نیویورک‌تایمز روز سه‌شنبه به وقت محلی گزارش داد اطلاعات جدید بررسی شده توسط مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که یک گروه طرفدار اوکراین سال گذشته به خطوط لوله نورد استریم حمله کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که هیچ مدرکی که نشان دهد ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین یا مقامات ارشد او در این عملیات نقش داشته‌اند یا اینکه عاملان به دستور مقامات دولتی اوکراین این حمله را انجام داده‌اند، وجود ندارد.

نیویورک‌تایمز نوشت، بررسی اطلاعاتی نشان می‌دهد که گروهی که این حملات را انجام داده است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مخالف هستند. با این حال این اطلاعات به اعضای گروه مظنون یا اینکه چه کسی این عملیات را هدایت یا حمایت مالی کرده است، اشاره نمی‌کند.

مقامات آمریکایی از افشای ماهیت اطلاعات، نحوه به دست آمدن آن یا هر گونه جزییات درباره شواهد موجود خودداری کرده‌اند. آنها گفته‌اند که هیچ نتیجه‌گیری قطعی در مورد این اطلاعات وجود ندارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی