شناسه خبر : 134037
تاریخ انتشار : 1401/12/16 10:36
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

جوان:

جنایتکاران مسمومیت‌ها به اشد مجازات می‌رسند (صفحه ۱)

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» را دنبال کنند، گفتند: این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند. 

دنیای اقتصاد:

مسئولان از همه راه‌های ممکن برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنند (صفحه ۱)

رهبر انقلاب روز گذشته خاطر نشان کردند: نتیجه اقتصاد تک‌محصولی، وضعیت کنونی کشور است که در زمینه‌‌‌های ارزش پول ملی و تورم و گرانی دارای مشکلات است. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش مسئولان برای حل مشکلات، گفتند: مسئولان باید از همه راه‌‌‌های ممکن اقتصادی استفاده کنند تا بتوانند برای حل مشکلات مردم به راه‌حل درستی برسند. حضرت آیت‌الله خامنه‌‌‌ای، تصریح به حفظ محیط‌زیست را یکی از امتیازات برجسته قانون اساسی کشور برشمردند و تأکید کردند: هیچ‌کس نباید این قانون را نقض کند.

وطن امروز:

کالا یا یارانه نقدی؛ انتخاب با مردم (صفحه ۳)

در متن اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: به اطلاع مردم ایران می‌رساند پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیکی به ‌صورت آزمایشی در ۴ استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور آغاز شد. در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به ‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

آرمان‌ملی:

حل همزمان پرونده هسته‌ای و مسائل آژانس (علی بیگدلی، صفحه ۱)

سفر گروسی، دبیرکل آژانس به ایران از منظر رسانه‌ها سفر مثبتی ارزیابی شد اما از میان صحبت‌های گروسی می‌توان به این نتیجه رسید که احتمالاً ایران و آژانس نتوانسته‌اند تمامی مسائل باقی‌مانده را حل و فصل کنند با این وجود نمی‌توان اینگونه تحلیل کرد که ایران و آژانس به راهکارهایی برای حل برخی موارد در پرونده هسته‌ای ایران در آژانس نرسیده‌اند.

سیاست‌روز:

رزمایشی نمایشی (سید مهدی لنکرانی، صفحه ۱)

رزمایش اخیر آمریکایی‌ها در حالی با ادعای حمایت از متحدانش برگزار می‌شود که کارنامه آمریکا از غیر حقیقی بودن این ادعا حکایت دارد. کشورهای عربی در حالی میلیاردها دلار صرف خرید تسلیحات از جمله پاتریوت‌های آمریکایی کردند که عبور پهپادها و موشک‌های ساده یمنی‌ها از پاتریوت‌ها و هدف قرار گرفتن آرامکو واهی بودن کارآمدی این پاتریوت‌ها را نشان داد چنانکه این سرنوشت برای گنبد آهین صهیونیست‌ها نیز در برابر موشک‌های ساده غزه تکرار گردید. واهی بودن ادعای حمایتی آمریکا زمانی اشکار می‌شود که به اذعان فرمانده سنتکام هنگام حمله موشکی یمن به بندر امارات، نیروهای آمریکایی ۴۵ دقیقه در پناهگاه بودند. 

کیهان:

انقلابی‌که رنگ و بوی فرج دارد (صفحه ۱)

جامعه ما این روزها در نسل نوجوان و جوان خود شاهد امواج عشق و ارادت به حضرت مهدی(عج) است که نشان از انتقال نسل به نسل تفکر مهدوی و فرهنگ انتظار است، البته باید برای خنثی‌‌سازی توطئه دشمنی که به هر وسیله‌ای نمی‌خواهد این تفکر و فرهنگ نهادینه و حاکم شود مردم این سرزمین به‌عنوان پرچمدار این نهضت الهی بیش از پیش برای تربیت مهدوی خود و نزدیک‌تر شدن به نقطه مطلوب و آرمانی در این مسیر تلاش کنند.

رسالت:

جنگ کثیف! (محمدکاظم انبارلویی، صفحه ۱)

مجموعه گزارشات و اخبار رسیده از برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در مورد مسمومیت مدارس دخترانه نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در برابر یک پدیده بی‌سابقه از معاندت و دشمنی قرار دارد که شنیع بودن آن حتی در کنوانسیون‌های جهانی و ممنوعیت آن محرز است. ما وارد یک جنگ کثیف میکروبی و شیمیایی محدود و هوشمند شده‌ایم. تحلیل این پدیده بر هر ناظر داخلی و خارجی محرز و روشن است از توییت سفیر روسیاه انگلیس درباره این حوادث معلوم می‌شود قصه از چه قرار است و قضیه به روایت ایشان ادامه دارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی