شناسه خبر : 132998
تاریخ انتشار : 1401/12/15 14:26
نمایی از مطبوعات کشور

دوشنبه ۱۵ اسفند ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

خراسان:

زلزله در دل ساختمان سازان سهل انگار (صفحه ۱)

اینکه به گفته وزیر کشور، قرار است سازندگان ساختمان‌های تخریب‌شده در زلزله خوی به دادستانی معرفی و محاکمه قضایی شوند، خبر خوشایندی است که امیدواری‌مان را به کاهش خسارات و تلفات در حوادث تلخ بیشتر می‌کند؛ به شرط آن که هم تصمیم وزیر کشور جدی باشد، هم دستگاه‌های نظارتی و قضایی پای کار بیایند و اجازه ندهند این اظهارنظر در حد شعار باقی بماند.

دنیای اقتصاد:

خطر تکرار دلار ۴۲۰۰ (صفحه ۱)

بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد اقدامات اخیر دولت مانند اعلام نرخ ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی نه‌تنها کاهش نرخ ارز را به دنبال نداشته، بلکه به بی‌ثباتی‌های این بازار افزوده است. از همین رو پیشنهاد می‌شود با توجه به تبعات زیان‌آور تثبیت دستوری نرخ ارز، دولت به همان دلایلی که در اردیبهشت ماه اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰تومانی کرد، از این سیاست نیز عقب‌نشینی کند.

کیهان:

«هیستریک عمومی» چگونه باعث ایجاد یا تشدید علائمی شبیه مسمومیت می‌شود؟ (صفحه ۱)

اثر روانی دوران پساآشوب فضا را برای ایجاد هیستری جمعی فراهم کرده است و جریان‌های ضدایرانی برای حفظ فضای ناامنی و بر هم زدن آرامش جامعه، از تجربیات علمی گذشته بهره‌برداری و احتمالاً با شیطنت در مدارس دخترانه، گلوله برف اولیه برای ایجاد هیستری جمعی را فراهم کرده‌اند. در ادامه خبرهای مسمومیت‌های سریالی این روزها نامی از «هیستری جمعی» در گزارش‌های خبری شنیده می‌شود. موضوعی که با پیدا نشدن اثری از سم یا گاز مسموم‌کننده (طبق گزارش‌های رسمی)، بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

آفتاب یزد:

فاصله‌گیری اجتماعی (قربانعلی تنگ شیر، صفحه ۱)

اقتصاد تعیین‌کننده قدرت زندگی مردم است. زیرا علم اقتصاد شناخت انگیزه‌ها است. ویروس کرونا درس‌های بسیار برای کشورها و مردم جهان داشته که از مهم‌ترین آن‌ها ضرورت همراهی و همکاری دولت- ملت بوده است. شاید بتوان گفت یکی از سلاح‌های مهم برای مبارزه با کرونا شبکه‌های اجتماعی بودکه به مردم جهان کمک کرد زیرا مردم را در فضای مجازی سرگرم کرد. فاصله‌گیری اجتماعی اجباری را بهتر درک کنیم و همه چیز را زود فراموش نکنیم و به سابقه درخشان و جایگاه ارزشمند فرهنگی در اذهان مردم بیندیشیم و آنرا حفظ و توسعه دهیم.

جوان:

ذبح پول ملی در قربانگاه مدیریت‌ها! (صفحه ۱)

اگر این حرف مسئولان دولتی را بپذیریم که مشکلی در تأمین ارز کالا‌های اساسی و واسطه‌ای و سایر نیاز‌های ارزی وجود ندارد که قابل پذیرش هم است، مشکل اصلی فعلی به نوع حکمرانی و مدیریت برمی‌گردد که ظاهراً دولت به یک مدیریت قوی‌تری نیاز دارد. به نظر می‌رسد باید در ترکیب تیم اقتصادی دولت از جمله در وزارتخانه‌های معیشتی تجدیدنظر شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی