شناسه خبر : 132886
تاریخ انتشار : 1401/12/13 17:31
کارگران نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه نیز به اعتصابات پیوستند

کارگران نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه نیز به اعتصابات پیوستند

تکرار اعتصاب‌های گسترده و منظم و برگزاری چندین تظاهرات میلیونی در اعتراض به برنامه جدید دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر افزایش سن بازنشستگی از 62 به 64 سال، علاوه بر کند شدن گردش چرخ‌های صنعت و اقتصاد این کشور، بحرانی همه‌جانبه در روند زندگی شهروندان فرانسوی ایجاد کرده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: اعتصابات گسترده و کاهش تولید برق در نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه و به دنبال آن برنامه‌ریزی برای تکرار این چرخه، به چالش جدیدی برای تصویب لایحه اصلاحات بازنشستگی در این کشور اروپایی تبدیل شده است.

تکرار اعتصاب‌های گسترده و منظم و برگزاری چندین تظاهرات میلیونی در اعتراض به برنامه جدید دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال، علاوه بر کند شدن گردش چرخ‌های صنعت و اقتصاد این کشور، بحرانی همه‌جانبه در روند زندگی شهروندان فرانسوی ایجاد کرده است.

بحرانی که اگر تا دیروز کشاورزان، صنعتگران، کارگران، فعالان صنعت هوایی و راه‌آهن، کارگران بنادر و حتی دانش‌آموزان و دانشجویان را علیه سیاست‌های مکرون در خیابان‌های این کشور به صف می‌کرد، امروز کارکنان نیروگاه‌های هسته‌ای که نبض تپنده تولید انرژی در فرانسه هستند را نیز به جمع مخالفان دولت افزوده است.

در همین ارتباط روزنامه پرشمارگان لو فیگارو با انتشار گزارشی از اعتصاب گسترده کارگران شرکت برق EDF (شرکت برق چند ملیتی فرانسوی که بخش عمده آن متعلق به دولت فرانسه است) در نیروگاه‌های هسته‌ای خبر داد.

بر اساس این گزارش، کارکنان این شرکت چند ملیتی روز چهارشنبه در نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه اعتصاب کردند و این چرخه تکرار خواهد شد.

لو فیگارو یادآوری می‌کند: در حالی که بحث‌ها در مورد اصلاحات بازنشستگی در مجلس سنای فرانسه در جریان است، کنفدراسیون عمومی کار (CGT: نخستین از پنج کنفدراسیون اصلی اتحادیه‌های کارگری فرانسه که از نظر آرا بزرگترین و از نظر تعداد اعضا دومین) از ادامه اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها خبر داده است تا بتواند بر روند بحث‌های جاری تاثیر بگذارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی