شناسه خبر : 132857
تاریخ انتشار : 1401/12/13 10:50
نمایی از مطبوعات کشور

شنبه ۱۳ اسفند ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

ایران:

سلاح خوب سلاح بد (صفحه ۱):

رسانه‌های آمریکایی درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند، اما به طور معمول صادرات تسلیحات ایالات متحده را به عنوان نیرویی خوش‌خیم، اگر نه خیرخواهانه، به تصویر می‌کشند. گویی که سلاح آمریکایی برای جهان بسیار مفید است و سلاح سایر کشور‌ها باعث نابودی انسان‌ها می‌شود.


دنیای اقتصاد:

ایرانی ترین فاز پارس جنوبی (صفحه ۱)

فاز۱۴ به‌عنوان ایرانی‌ترین فاز مجتمع پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. پالایشگاه گاز این فاز، روزانه ۵۰میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌کند. گاز و سایر محصولات این مجتمع ارزش صادراتی ۵/ ۳میلیارد دلار در سال دارند. رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از فاز۱۴ آن را نماد خودکفایی و «ما می‌توانیم» خواند.

اطلاعات:

معادله دو مجهولی مسمومیت امنیت (صفحه ۱)

در قضیه مسمومیت‌ها دو امتیاز و دستاورد مهم کشور به رغم همه مشکلات و ضعف ها و ایرادات، یعنی کمیت و کیفیت بالای آموزش و تحصیل در ایران به خصوص تحصیل دختران از یک سو و امنیت کشور از سوی دیگر در مخاطره قرارگرفته و زیر سئوال رفته است. حال باید دید چه افراد، جریان و حتی چه کشورهایی از به مخاطره افتادن این دو دستاورد، به خصوص امنیت کشور سود می برند؟

کیهان:

ترافیک دیدارهای عربی در دمشق به جای تل‌آویو، چرا؟ (صفحه ۱)

به صف شدن کشورهای عربی و ترکیه برای باز‌سازی رابطه سیاسی با سوریه، از یک تغییر بنیادی خبر می‌دهد. واقعیت این است که در فضای تغییر نظام بین‌الملل، حرکت ایران و روسیه به سمت راهبردی کردن روابط میان خود از یک‌سو و حرکت ایران و چین برای رسیدن به روابط راهبردی از سوی دیگر، مرکز ثقل مناسبات بین‌المللی را تغییر می‌دهد. بر این اساس کشورهای عربی همزمان با تلاش برای افزایش روابط با چین و روسیه، به سمت کاهش اختلافات با ایران و نیز با سوریه آمده‌اند. از نظر آنان، مناسبات درون‌آسیایی زین‌پس در باشگاه مرکب از قدرت‌های معارض غرب در آسیا رقم می‌خورد.

وطن‌امروز:

جریان بی‌صلاحیت (محمد سلحشور، صفحه ۱)

مسمومیت در مدارس ماهیتی جناحی برای اصلاح‌طلبان پیدا کرده است. با این اوصاف در شرایطی که رسانه‌های اصلاح‌طلب مکرراً بر عدم تقید خود به مصالح ملی و امنیتی تأکید دارند، دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید با این خط خبری برخورد کنند. اهمیت «امنیت روانی» برای هدایت جامعه به سمت کنش عقلانی تا جایی است که رهبر حکیم انقلاب چندی پیش این امنیت را به عنوان «حقوق عمومی» توصیف کردند و تأمین آن را وظیفه‌ای حاکمیتی خواندند.

آرمان‌ملی:

مراقب امنیتی شدن پرونده ایران باشیم (صفحه 1)

اگر چنانچه بتوانیم با آژانس مسائل‌مان را حل کنیم، بهانه را از دست اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها گرفته‌ایم و می‌توانیم به افکار عمومی دنیا پاسخ دهیم که اقدامات آنها بیشتر جهت‌گیری سیاسی دارد. ولی اگرچنانچه مسئله آژانس حل نشود درحقیقت این مسئله فنی و آن اقدام سیاسی با هم جمع شود، مجموع اینها با همدیگر تبدیل به یک سونامی طراحی غربی‌ها می‌شود که موضوع آن امنیتی کردن پرونده ایران است. آماده سازی افکار عمومی برای اینکه اگر روزی بخواهند اقدامی علیه ایران کنند کاملا توجیه افکار عمومی و پشتیبانی افکار عمومی را داشته باشند. 

جوان:

الگوی جوان تراز انقلاب اسلامی (سیدعبدالله متولیان، صفحه ۱)

 جوانان از یک‌سو ژنراتور پرقدرت حرکت قطار انقلاب به سمت قله‌ها و اهداف انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی و از دیگرسو لکوموتیوران قطار انقلاب هم هستند. تجربه نشان داده هر زمان و در هر کاری که به جوانان کشور اعتماد کردیم و به آنان میدان عمل داده شد (مانند نقش فوق‌العاده جوانان در دفاع مقدس)، شاهد تحول و پیشرفت و آثار معجزه آسای آن حضور بوده‌ایم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی