شناسه خبر : 132838
تاریخ انتشار : 1401/12/12 14:12
سازمان جهانی بهداشت: جامعه جهانی سوریه را فراموش کرده است

سازمان جهانی بهداشت: جامعه جهانی سوریه را فراموش کرده است

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت پس از بازدید از مناطق زلزله زده در شمال غرب سوریه از عملکرد جامعه جهانی در کمک به زلزله زدگان در این کشور انتقاد کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیرکل سازمان جهانی در توییتی در این باره نوشت: جامعه بین‌المللی سوریه را فراموش کرده است. وضعیت اینجا اسفناک است.

ادهانوم تأکید کرد: جنگ ۱۲ ساله، فروپاشی اقتصادی، کووید-۱۹، خشکسالی و اکنون زلزله. همه می‌توانند حدس بزند که مردم سوریه در چه وضعیت و وحشتی زندگی می‌کنند. انسانیت کجاست؟

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه از گذرگاه مرزی باب الهوی میان سوریه و ترکیه که مرکز زلزله در آن قرار داشت، وارد شمال غرب سوریه شده بود.

او پیشتر از سه بیمارستان و یک اردوگاه اسکان موقت بازماندگان زلزله در نزدیکی مرز ترکیه بازدید کرده بود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با خبرنگاران در جریان یان بازدید گفت: مردم شمال غرب سوریه برای بازیابی و بازسازی به کمک جامعه جهانی نیاز دارند. من از جامعه بین المللی، دولت‌ها و فعالان بشردوستانه می‌خواهم به این کشور کمک کنند.

زمین لرزه هفت و هشت دهم ریشتری خسارت‌های زیادی در پنج استان سوریه برجای گذاشت که علاوه بر خسارات مادی، هزاران قربانی بر جای گذاشت، این در حالی است که قانون سزار و تحریم‌های ظالمانه اعمال شده علیه سوریه کمک رسانی به مردم زلزله زده این کشور را تحت‌تأثیر قرار داده است.


ایرنا
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی