شناسه خبر : 131763
تاریخ انتشار : 1401/12/10 12:54
اهداف مهاجم در محیط جنگال مطلق به درستی شناسایی و منهدم شدند

فرمانده رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱

اهداف مهاجم در محیط جنگال مطلق به درستی شناسایی و منهدم شدند

فرمانده رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 گفت: تمرینات بسیار پیچیده‌ای در این رزمایش انجام شد مانند تمرین رزم پدافند هوایی در شب و در محیط جنگ الکترونیک مطلق و یا تهاجم به مراکز هسته‌ای و حساس از سمت و جهت‌های مختلف که همه این تهدید‌ها و پرنده‌های مهاجم یک به یک مورد اصابت موشک‌های پدافند هوایی قرار گرفتند.

نورنیوز - گروه دفاعی و امنیتی: امیر قادر رحیم‌زاده فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ در تشریح روند این رزمایش با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان از موفقیت زیاد در طراحی و تولید سامانه‌های بومی پدافند هوایی کشور بود،گفت: افتخار ما این است که همه سامانه‌هایی که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفتند، اعم از سامانه‌های راداری، موشکی و جنگ الکترونیک همگی بومی و تولید شده به دست دانشمندان و متخصصان کشورمان است.

وی افزود: شاهد همکاری و همراهی بسیار خوب یگان‌های عمل‌کننده اعم از ارتش و سپاه و شبکه یکپارچه پدافند هوایی بودیم و در ارزیابی‌هایی که انجام گرفت، همه یگان‌ها نمره بسیار بالایی اخذ کردند.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور بیان کرد: عملکرد مراکز فرماندهی و کنترل در اختیار قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور بسیار خوب بود و ما به صورت تاکتیکی در کنار سامانه‌های راداری و موشکی، مراکزی را به عنوان مراکز فرماندهی و کنترل در منطقه عمومی رزمایش مستقر کردیم که این مراکز به صورت مشترک با کارکنان ارتش و سپاه اداره می‌شود و این مراکز در این رزمایش عملکرد بالای خودشان را توانستند نشان دهند.

امیر رحیم‌زاده ادامه داد: تمرینات بسیار پیچیده‌ای در این رزمایش انجام شد به طوری که در نوع خود برای اولین بار صورت می‌گرفت مانند تمرین رزم پدافند هوایی در شب و در محیط جنگ الکترونیک مطلق و یا تهاجم به مراکز هسته‌ای و حساس از سمت و جهت‌های مختلف که همه این تهدید‌ها و پرنده‌های مهاجم یک به یک مورد اصابت موشک‌های پدافند هوایی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: ارتباط پایدار و چند لایه در این رزمایش باعث شد تا اقدامات سایبری نیرو‌های متخاصم مؤثر نباشد و در تمام طول رزمایش از ارتباطات امن، پایدار و چند لایه برخوردار باشیم.

فرمانده رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ با اشاره به پیام این رزمایش، تصریح کرد: پیام این رزمایش روشن است؛ برای ملت‌مان پیامی دلگرم‌کننده دارد و با این اقتدار و هماهنگی که در عملکرد نیرو‌های این رزمایش دیدیم می‌توانیم ادعا و اثبات کنیم که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یک آسمان بسیار امن برخوردار است.

امیر رحیم‌زاده ادامه داد: این رزمایش پیامی خاص  برای دشمنان دارد و آن هم اینکه باید بدانند نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با توکل به خدا و با اتکا به دستان توانمند دانشمندان جوانش و با برخورداری از رزمندگانی که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا از ارتش و سپاه دوشادوش یکدیگر در حال اجرای مأموریت هستند، این آمادگی را دارند تا دفاعی همه‌جانبه از آسمان کشور داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر کسی خدای نکرده خیال خامی به سرش زده باشد و قصد تعرض به آسمان جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، قطعاً با واکنش قاطع و پاسخ دندان‌شکن نیرو‌های مسلح مواجه خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور، عملکرد نیروی هوایی ارتش در این رزمایش را قابل تحسین برشمرد و گفت: نیروی هوایی با در اختیار گرفتن هواپیما‌های باسرنشین و بدون سرنشین در کنار  یگان‌هایی از نیروی پدافند هوایی ارتش و نیروی هوا فضای سپاه توانستند نقش نیروی نارنجی یا مهاجم را به خوبی ایفا کنند.

امیر رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند تأمین منافع ملی و امنیت کشور و امنیت دریا و زمین و آسمان، خط قرمز ما است.

وی در پایان از تلاش جهادی فرماندهان و رزمندگان عرصه پدافند هوایی کشور اعم از ارتش و سپاه که در اجرای موفق این رزمایش با تمام توان، اقتدار و تفوق پدافند هوایی بر آسمان کشور را به نمایش گذاشتند، قدردانی کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی