شناسه خبر : 131760
تاریخ انتشار : 1401/12/10 12:38
آغاز ثبت‌نام حج 1402 با حداقل 130 میلیون تومان

آغاز ثبت‌نام حج 1402 با حداقل 130 میلیون تومان

ثبت‌نام حج تمتع در اولویت‌های مختلف از فردا برنامه‌ریزی شده است که حداقل هزینه حج هم 130 میلیون تومان اعلام شده است.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: نام‌نویسی حج ۴۰۲ از فردا بر اساس اولویت بندی سازمان حج و زیارت در پنج گروه قیمتی آغاز می‌شود.

با برنامه‌ریزی مسوولان سازمان حج و زیارت، حداقل هزینه حج ۱۳۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که به صورت اقساطی قابل پرداخت است. اما افرادی که در حج ۹۹ ثبت‌نام کرده و به زیارت خانه خدا نرفته‌اند و هنوز در صف انتظار به سر می‌برند، با توجه به اختصاص ارز ۹ هزار تومانی در آن سال برای تشرف به خانه خدا، باید مابه التفاوت این مبلغ را در یک قسط پس از تکمیل ثبت‌نام واریز کنند.

اولویت نخست برای تشرف به حج تمتع برای این افراد است، یعنی آنهایی که در حج ۹۸ ثبت‌نام قطعی کرده و هزینه این سفر را پرداخته‌اند اما به این سفر اعزام نشدند. این تعداد حدود۳۷ هزار نفر هستند که از فردا می‌توانند ثبت‌نام حج را آغاز کنند.

پس از آن دارندگان فیش حج تا ۲۹ اسفند ۸۵ در اولویت قرار دارند که از ۱۲ اسفند صفحه برای ثبت‌نام آن ها باز می‌شود. دارندگان فیش حج تا ۳۱ فروردین ۸۶ هم به عنوان اولویت سوم از ۱۴ اسفند، دارندگان فیش تا ۳۱ اردیبهشت ۸۶ هم از ۱۶ اسفند و در نهایت دارندگان فیش تا ۱ خرداد از ۱۸ اسفند می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

هزینه حج هم علی الحساب ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده است که البته هزینه حج برای اولویت نخست کم‌تر خواهد بود.

پس از تکمیل ظرفیت، ساماندهی برای سفر حج آغاز می‌شود و برنامه آموزشی و همچنین تایید صلاحیت جسمی صورت می‌گیرد. در حج آینده ۸۷ هزار و ۵۰۰ ایرانی به خانه خدا تشرف می‌یابند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی