شناسه خبر : 131713
تاریخ انتشار : 1401/12/09 13:54
افتتاح نمایشگاه سینما، تلویزیون و رسانه دیجیتال

همزمان با اجلاس فناوری رسانه در شهر آفتاب اتفاق افتاد؛

افتتاح نمایشگاه سینما، تلویزیون و رسانه دیجیتال

نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در جنوب تهران، میزبان نخستین نمایشگاه سینما، تلویزیون و رسانه دیجیتال شد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: همزمان با آیین افتتاحیه نوزدهمین اجلاس فناوری رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، نخستین نمایشگاه سینما، تلویزیون و رسانه دیجیتال نیز با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افتتاح شد.

بهجت محمدی، دبیر نوزدهمین اجلاس فناوری رسانه درباره اشتراک سینما، تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال گفت: در غرفه‌های نمایشگاه، هر دو حوزه صدا و تصویر و فناوری اطلاعات به عنوان وجه اشتراک این رسانه‌ها به خوبی قابل لمس است.

در ادامه این مراسم، سیدابوالحسن فیروزآبادی نیز در سخنانی به تغییرات و پیشرفت‌های فنی رسانه ملی از سال‌های دور تا کنون اشاره کرد و گفت: در ۳۰ سال گذشته در حوزه فنی ابتدا مشکل بهره‌برداری داشتیم که با آموزش‌های لازم این موضوع رفع شد. پس از عبور از موضوعاتی همچون نصب و راه اندازی‌ها و همچنین تعمیرگاه‌ها، مهندسان رسانه ملی، نسبت به بومی سازی تجهیزات مورد نیاز اقدام کردند تا در مسیر استقلال و توسعه قرار بگیرند.

وی در ادامه تحولات بزرگ در رسانه‌ها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در آن سال ها، صداوسیما یک نهاد سیاسی و اجتماعی بود اما امروزه این فضا، فضای اجتماعی اقتصادی همراه با زیرساخت‌های فنی است با رنگ و بویی به شدت اجتماعی، که صداوسیما بایستی به عنوان تنظیم گر و متصدی این تحولات عمل کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی، با تاکید بر اینکه فناوری امروز منفعل نبوده بلکه فعال و اکتیو است، افزود: ظرفیت‌های فناورانه باید در مسیر خلق یک زیست بوم سالم و فعال قرار بگیرد که به اعتقاد بنده، معاونت توسعه و فناوری رسانه با حضور جوانان نخبه و توانمند و بهره گیری از ظرفیت های موجود و توانایی‌های بخش خصوصی، در جریان شتابنده و پرتوان خود می تواند پایدار باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی