شناسه خبر : 131677
تاریخ انتشار : 1401/12/08 21:09
سانسور دو واقعیت در تل‌آویو و اوج استیصال نتانیاهو در برابر ایران

نورنیوز بررسی کرد؛

سانسور دو واقعیت در تل‌آویو و اوج استیصال نتانیاهو در برابر ایران

فارغ از بحران‌های داخلی که ذهن نتانیاهو را به خود مشغول ساخته و به دنبال مفری برای تمرکززدایی معترضین از تقابل با خود و کابینه‌اش است، دو نگرانی بزرگ ذهن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد این رژیم را شدیدا درگیر خود ساخته است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: بنابر گزارش رسانه‌های صهیونیستی، طی روزهای اخیر بسیاری از ژنرال‌های ارتش رژیم جعلی اسرائیل نیز به جریان‌های اعتراضی علیه بنیامین نتانیاهو در تل‌آویو و حیفا پیوسته‌اند.

گرچه بهانه اصلی اعتراضات، اقدامات کابینه‌ی چندتکه‌ی رژیم در کاهش قدرت دادستانی در قالب «اصلاحات قضایی است، اما ماجراجویی‌ها و رجزخوانی‌های نتانیاهو در قبال جبهه مقاومت و در رأس آن ایران، در شکل‌گیری این روند بی‌تاثیر نبوده است.

در مواجهه با موج گسترده اعتراضات در اراضی اشغالی اما، نتانیاهو در صدد مخابره آدرس‌های غلط و وارونه به فضای داخلی است تا از این رهگذر، ادعای قدرت مدیریت بحران‌های خارجیِ پیشِ روی تل‌آویو را به رخ ساکنان اراضی اشغالی کشیده و از آن به مثابه‌ی برگ برنده‌ای در مواجهه با اعتراضات عمومی استفاده کند.

در همین راستا؛ بسیاری از رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی مانند فاکس‌نیوز که ارتباطات خاصی با نتانیاهو دارند، آدرس جنگ با ایران را به افکار عمومی منطقه مخابره می‌کنند.

فارغ از بحران‌های داخلی که ذهن نتانیاهو را به خود مشغول ساخته و به دنبال مفری برای تمرکززدایی معترضین از تقابل با خود و کابینه‌اش است، دو نگرانی بزرگ ذهن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد این رژیم را شدیدا درگیر خود ساخته است:

نگرانی نخست، معطوف به رشد شاخصه‌های مهاجرت معکوس است. افزایش سطح بحران‌های امنیتی و تنش‌های سیاسی مزمن در اراضی اشغالی سبب شده تا شهرک‌نشینان و حتی ساکنان حیفا و تل‌آویو به فکر تضمین امنیت خود از طریق حضور در کشورهای دیگر اروپایی افتاده و عطای بهشت دروغین وعده داده شده‌ی صهیونیست‌ها را به لقایش ببخشند.

البته تغییر نسل در اراضی اشغالی در تسریع این روند بسیار موثر بوده و بر همین اساس، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که پس از «قدرت محور مقاومت»، «مهاجرت معکوس» دومین تهدید اصلی آنها محسوب می‌شود.

در همین خصوص؛ «آیلیت شاکید» وزیر امور داخلی سابق رژیم اشغال‌گر اسرائیل در ژانویه امسال پس از ماه‌ها سانسور و پنهان‌سازی واقعیتی به نام «تمایل جوانان صهیونیست برای مهاجرت به خارج از فلسطین اشغالی» نتوانست نگرانی خود را از این مسئله کتمان کند.

او اظهار داشت: «به این جوانان می‌گوییم در تصمیم خود برای مهاجرت عجله نکنند. البته ما ترس و وحشت اسرائیلی‌ها از عملکرد کابینه جدید را درک می‌کنیم.»

گرچه هر یک از جریان‌های محافظه‌کار و لیبرال در سرزمین‌های اشغالی تلاش می‌کنند بحران‌های داخلی و عمیق در تل‌آویو را معطوف به منازعات سیاسی با یکدیگر تفسیر کنند اما مسلم است که جنس بحران‌های جاری در اسرائیل، فراتر از بحران‌های حزبی است و بنیان‌های این رژیم را مستقیما به چالش کشیده است.

در چنین شرایطی نتانیاهو تلاش می‌کند با ارسال نشانه‌های «اقتدارگرایی» در چارچوب «تصویر راهبردی ملی»، خیال ساکنان اراضی اشغالی را بابت آنچه «قدرت امنیتی اسرائیل» می‌خواند راحت سازد!

گزافه‌گویی‌های اخیر کابینه نتانیاهو در خصوص ایران و تکرار زمزمه‌های جنگ از سوی رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستیِ وابسته یا حامی حزب لیکود و جریان‌های صهیونیسم مذهبی به رهبری «اسموتریچ» و «بن‌گویر»، ریشه در همین واقعیت دارد.

نتانیاهو و همراهانش قصد دارند با مانور بر روی قدرت امنیتی و نظامی خود، مانع از استمرار روند مهاجرت معکوس خصوصا از سوی جوانان به خارج از فلسطین اشغالی شوند.

انتشار گزارش‌های محرمانه از سوی دستگاه‌های امنیتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر افزایش درخواست شهروندان این رژیم جهت اقامت دائم در این کشورها، وحشت نتانیاهو را در این خصوص دوچندان کرده است.

نگرانی دوم صهیونیست‌ها اما معطوف به مناسبات آمریکا-اروپا با تل‌آویو است. مقامات اسرائیل دریافته‌اند که قدرت خطرپذیری غرب طی سال‌های اخیر در حمایت مطلق از سیاست‌های تل‌آویو کاهش یافته و حتی اخیرا شاهد صدور بیانیه پنج دولت غربی (ایتالیا، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان) در قبال مسئله شهرک‌سازی‌های غیر قانونی بوده‌اند.

در چنین وضعیتی برخی نزدیکان نتانیاهو به او پیشنهاد داده‌اند که با خلق برخی تکانه‌های ساختگی و موضوعات شوک‌آور، ساختار متکثر و شکننده حامیان رژیم صهیونیستی را بار دیگر منسجم سازد!

البته نباید فراموش کرد که پس از شکست صهیونیست‌ها در چندین جنگ اخیر علیه گروه‌های مقاومت و اثبات جنایات این رژیم علیه کودکان و زنان بی‌گناه در نوار غزه و کرانه باختری، بسیاری از دولت‌های اروپایی با وجود وابست


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی