شناسه خبر : 131659
تاریخ انتشار : 1401/12/08 16:00
آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم

در دیدار با وزیرخارجه بلژیک؛

آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم

وزیر امور خارجه در دیدار همتای بلژیکی خود در ارتباط با مسائل کنسولی تأکید کرد و اظهار کرد: در چارچوب توافق قبلی، آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم.

نورنیوز - گروه سیاست خارجی: حسین امیرعبداللهیان در چارچوب سفر به ژنو، با «حجا لحبیب»، همتای بلژیکی خود دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، موضوعات سیاسی دوجانبه، برخی موضوعات بین‌المللی و نیز مسائل کنسولی دو کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بیش از ۱۳۰ سال روابط تاریخی دو کشور، از این دیدار اظهار خرسندی کرد و گفت: با شما موافقم که برای حل مشکلات باید به گفتگو و همکاری با یکدیگر ادامه دهیم.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به ارزیابی غلط برخی طرف‌های اروپایی در خصوص اغتشاشات اخیر در ایران، تأکید کرد که روابط و مسائل دوجانبه نباید تحت تاثیر این محاسبات و ارزیابی‌های غلط قرار گیرد.

وزیر امور خارجه در ارتباط با مسائل کنسولی نیز تأکید کرد: در چارچوب توافق قبلی، آماده حل مشکل مربوط به زندانیان دو کشور هستیم.

وزیر خارجه بلژیک ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و گفتگو که در استمرار گفتگوهای مختلف دو طرف صورت می‌گیرد، گفت: نقطه نظر من هم هست که علیرغم دیدگاهای مختلف در خصوص برخی موضوعات، باید کانال گفتگوها را حفظ کنیم. علاقه‌مندیم که در گفتگوها از این سطح موضوعات فراتر رویم.

وزیر خارجه بلژیک دیدگاه‌های کشورش در خصوص موضوعات کنسولی میان دو کشور را بیان کرد.

لحجیب با تأکید بر ضرورت ادامه گفتگوهای دوجانبه در خصوص موضوعات مدنظر دو کشور، افزود: گفتگوهای دو کشور نباید تحت‌تأثیر مواضع و دیدگاه‌های برخی نمایندگان مجلس قرار گیرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی