شناسه خبر : 131646
تاریخ انتشار : 1401/12/08 11:17
نمایی از مطبوعات کشور

دوشنبه ۸ اسفند ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

آغاز ریزش قیمت دلار بازار ارز مناسب سرمایه‌گذاری نیست (صفحه ۱)

در ارتباط با بحران ارزی باید گفت کوتاهی عمر سیاست‌های اتخاذ شده و تصمیمات خلق‌الساعه و بعضاً تکرار تجربیات ناموفق و هزینه‌دار گذشته خصوصاً در دو ماه اخیر، یکی از نقاط ضعف بانک مرکزی بود که به چشم آمد.

وطن‌امروز:

پیروزی مقاومت (صفحه ۲)

دانشگاه استکهلم سوئد سرانجام به وحید سعادت‌طلب، دانشجوی ایرانی که در پایان‌نامه خود از شهید سلیمانی تقدیر کرده بود، اجازه دفاع داد. وحید سعادت‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد به سوژه رسانه‌ها تبدیل شود، گفت: نه! اصلا فکر نمی‌کردم. هدفم این بود اگر از من پرسیدند، راجع به شهدا به آنها توضیح دهم. می‌خواستم از شهید مطهری بگویم که ایدئولوژیست انقلاب ما بود.

دنیای اقتصاد:

شلیک مالیاتی به مطبوعات (صفحه ۱)

در لایحه بودجه۱۴۰۲  مقرر شده است معافیت مالیاتی رسانه‌ها در سال آینده حذف شود. این مواجهه دولت با مطبوعات و خبرگزاری‌ها آن هم در شرایط فعلی که جامعه بیش از هر زمان دیگری به «اطلاع‌رسانی درست و کامل توسط رسانه‌های داخلی مرجع» نیازمند است، باعث سنگین‌تر شدن بار هزینه‌ای رسانه‌ها و تعطیلی زنجیره‌ای آنها خواهد شد.

رسالت:

آقای رئیس جمهور، کاری بکنید (صفحه ۳)

ثبت رکوردهای عجیب و تاریخی برای قیمت طلا و ارز درحالی این روزها با اعصاب مردم و بازار بازی می‌کند که انتظار می‌رود جناب آقای رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در اقدامی فوری چاره‌ای برای این نابه‌سامانی‌ها بیندیشند. اگر دولت نسبت به مهار نوسانات ارزی اقدامی انجام ندهد و تنها به بخشنامه‌های ارزی بانک مرکزی دل خوش کند به طور حتم نمی‌تواند به وعده کنترل تورم هم دست یابد چراکه پیش‌شرط اصلی کاهش تورم، کاهش نوسانات ارزی و انتظارات تورمی است. افزایش ساعتی قیمت طلا و ارز در این ایام متأسفانه با سکوت مسئولان هم همراه شده است! تنها پاسخی که به گرانی‌های ارز در روزهای اخیر داده شده این است که «قیمت دلار واقعی نیست!»

هم‌میهن:

چالش ملی مسمومیت دانش‌آموزان (صفحه ۱)

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چرا مطبوعات و رسانه‌ها در حد شایسته و به صورت مستقل به  مسئله مسمومیت دانش آموزان ورود نکرده‌اند؟ چون احتیاط می‌کنند که مبادا به سرنوشت سایر روزنامه‌نگارانی که در امور دیگر اطلاع‌رسانی کردند، دچار شوند. رسانه‌ها هم از ترس شکایات زنجیره‌ای جانب احتیاط را پیش می‌گیرند، نتیجه همین می‌شود که عده‌ای افراد بدون تعهد بر ضد دختران این سرزمین و با اقدامی جنایتکارانه امنیت مردم را مختل کنند و بدبینی به مدیران را افزایش دهند.

ایران:

نشست اختصاصی تجزیه‌طلبان ضدایرانی در آلمان (صفحه ۱)

اعضای گروهک‌های تجزیه طلب به ویژه عبدالله مهتدی سرکرده کومله، در نشستی در شهر بن آلمان، به نقش خود در ساماندهی آشوب‌های ماه‌های گذشته، به ویژه در شهرهای غرب کشور اعتراف کردند. در این نشست که به اسم «زن، زندگی، آزادی» برگزار شد، افراد اصلی حاضر در آن صرفاً مردان این گروهک‌های تجزیه طلب بودند و جایی برای حضور زنان نبود. جالب آنکه این افراد تمایلی برای پنهان کردن رویکرد تجزیه‌طلبانه خود بروز ندادند، تا جایی که حتی از پرچم جعلی تجزیه طلبان نیز استفاده کردند. اعتراف این عناصر به نقش آفرینی در اغتشاشات، درحالی است که این امر برای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور پوشیده نبود.  آنچه این افراد بر زبان نیاوردند، نقش گروهک‌ها در کشته‌سازی و خشونت ورزی‌های بی‌حد و حصر در اغتشاشات دیگر شهرهای کشور است، امری که در نهایت زمینه حمله موشکی و پهپادی به مراکز این گروهک در اقلیم کردستان عراق را به دنبال داشت.

اطلاعات:

پیامدهای خطرناک نایابی داروهای اعصاب و روان (دکتر فربد فدایی، صفحه ۳)

اکنون مشکل برای بیماران روانی که گروه عظیمی را تشکیل می‌دهند، این است که داروهای مورد نیازشان یافت نمی‌شود. در حال حاضر بسیاری از داروهای ضد روانپریشی، ضد افسردگی، متعادل کننده خلق، داروهای محرک روانی و داروهای ضداضطراب نایاب یا کمیاب است و بیمار افسرده‌ای که با داروی مقتضی، زندگی بهنجار داشته است، با قطع اجباری دارو و برگشت افسردگی ممکن است اقدام به خودکشی کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی