شناسه خبر : 131621
تاریخ انتشار : 1401/12/07 19:16
شاهین سایپا در راه روسیه

شاهین سایپا در راه روسیه

تحویل اتومبیل‌ها به روسیه با مجوز مسکو آغاز شده و شرکت سایپا با یک شرکت بلاروسی برای تهیه 45 هزار اتومبیل شاهین توافقی امضا کرده است.

نورنیوز - گروه اقتصاد: نماینده تجاری ایران به رسانه‌ها گفت: احتمال دارد که تحویل اتومبیل‌ها به روسیه با مجوز مسکو آغاز شود و این هفته سخنگوی وزارت بازرگانی این کشور، امید قالیباف گفت که شرکت سایپا با یک شرکت بلاروسی برای تهیه ۴۵ هزار اتومبیل شاهین توافق نامه‌ای امضا کرده و افزود: این دو مدل نیز به بازار روسیه تحویل داده می‌شوند. قالیباف مشخص نکرد که آیا این خودروساز می‌تواند اتومبیل‌ها را به طور مستقیم به روسیه یا از طریق بلاروس حمل کند، توضیح داد که این مسئله باید به دلیل تحریم‌های غرب روشن شود. وی همچنین خاطرنشان کرد که هیچ توافق مستقیمی بین خودروسازان ایران و روسیه وجود ندارد، اما تأکید کرد که مذاکرات با مسکو در حال انجام است و اتومبیل‌ها در انتظار صدور مجوز هستند.

 این مقام ایرانی افزود: یکی از وسایل نقلیه خود را به عنوان نمونه برای صدور مجوز به روسیه فرستاده و پس از آن با شرکت‌های خصوصی روسیه برای امضای توافق تماس خواهند گرفت. ماه نوامبر گذشته، مسکو و تهران تفاهم نامه‌ای را برای صادرات خودرو‌های ایران به روسیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار امضا کردند. این دو کشور، احتمال تولید مشترک خودرو را مورد بررسی قرار دادند. خودروسازان بزرگ خاورمیانه به دنبال خروج مارک‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی با نگاه به سمت بازار روسیه هستند. این شرکت خودرو، مدل‌های هایما و دانگ فنگ چینی را بازسازی می‌کند. سال گذشته، ایران براساس داده‌های شرکت ها، تولید سدان تارا را بر اساس مدل پژو ۳۰۱ آغاز کرد در حالی که سایر مدل‌های جدید با استفاده از نمونه‌های اولیه پژو و سیتروئن می‌آیند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی