شناسه خبر : 131597
تاریخ انتشار : 1401/12/07 12:04
نمایی از مطبوعات کشور

یکشنبه ۷ اسفند ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

اتاق جنگ اقتصادی ما کجاست؟! ( حسین شریعت مداری - صفحه ۱)

باید باور کنیم که دشمن جبهه گسترده‌ای از جنگ اقتصادی را (که بخشی از جنگ ترکیبی است‌) علیه ایران اسلامی و مردم شریف آن گشوده است و بدیهی است که جنگ به ستاد مشترک عملیات نیازمند است. وزارت خزانه‌داری آمریکا، اتاق جنگ شیطان بزرگ است. اتاق جنگ ما کجاست؟! همه شواهد حکایت از آن دارند که اختلال در بازار ارز طبیعی نیست بلکه توطئه‌ای حساب شده و تدارک دیده از سوی دشمنان است. مسامحه را کنار بگذارید و در برخورد با مافیای ارز کمترین ترحمی نداشته باشید. چرا باید هزینه زندگی لاکچری کلان سرمایه‌داران و عوامل نشان‌دار دشمن از کیسه مردم داده شود.

شرق: 

سخنی با همکاران رسانه‌ای (کیومرث اشتریان – صفحه ۱)

«طغیان، گونه‌ای از خودزنی است؛ هراس اجتماعی را نباید با «طغیان تیترها» دامن زد. هرگونه هراس اجتماعی وضع اقتصادی مردم را بدتر می‌کند». در نوشته‌هایم در اواخر دولت روحانی گفتم که این جریان افسارگسیخته رسانه‌ای به‌زودی و در دولت بعدی تماما به سوی خودتان باز خواهد گشت. چون مردم کاری به این ندارند که فلان دولت تازه بر سر کار آمده است. آنان «دولت» را یک پدیده مستمر می‌بینند و کاری به روحانی و رئیسی ندارند. اینک، اما‌ ورق برگشته است و می‌خواهم به رسانه‌های اصلاح‌طلب هشدار دهم که نباید انتقام گرفت و با تیترهای تحریک‌کننده بیش از این فضای جامعه را ملتهب کرد.

جهان صنعت:

پرونده‌سازی علیه شرکت‌های خصوصی (صفحه ۱)

سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان دخالت‌های خود را بر بازار خودرو متمرکز کرده است؛ دخالت‌هایی که مختص بازار خودرو نیست و برمبنای ضوابط قیمت‌گذاری کالاهایی مثل مرغ و تخم‌مرغ و طبق مصوبات سال ۱۳۸۹ در دستور کار قرار گرفته است. بر همین اساس چندی پیش با همکاری و همراهی وزارت صمت، شاهد پرونده‌سازی این سازمان علیه یک خودروساز موفق بخش خصوصی بودیم که ماحصل آن چیزی نبود جز جریمه ۱۴ هزار میلیارد تومانی از سوی تعزیرات که حتی مبلغ جریمه از کل فروش سالانه آن شرکت هم بیشتر است.

وطن‌امروز:

دلار راه‌حل دارد؟ (صفحه ۱)

روند رشد قیمت دلار در بازار آزاد در روزهای اخیر غیرمنطقی است. بانک مرکزی برای کنترل بازار اقدام به ایجاد «مرکز مبادله ارز و طلای ایران» کرد؛ مرکزی که در آن تمام نیازهای واقعی ارز تأمین می‌شود و می‌توان امیدوار بود با تعمیق این بازار در بلندمدت شاهد کاهش قیمت ارز باشیم. البته در کنار مرکز مبادله دولت باید به مسائل دیگری مانند افزایش درآمدهای ارزی با اجرایی شدن و توسعه تفاهم‌های بین‌المللی، اجرایی کردن پیمان‌های پولی چندجانبه و پیاده‌سازی قانون مالیات بر سوداگری به توفیق برسد، در این صورت سرعت‌گیرهای مناسب و بلندمدتی برای نرخ دلار ایجاد خواهد کرد. 

آرمان‌ملی‌:

پیروز بمان (صفحه ۱)

 حاشیه‌های پیرامون توله یوز معروف ایرانی زیاد است اما به نظر می‌رسد آنچه در شرایط کنونی مهم باشد، وضعیت سلامت اوست و ادامه تلاش برای اینکه پیروز برای ایران بماند. هرچند که خبری که از یک مسئول سازمان محیط زیست منتشر شد امیدها را کمرنگ کرد. اخباری که می گفتند «پیروز از همان ابتدا در شرایط بسیار ویژه‌ای به دنیا آمد و بزرگ شد و از قبل نیز با مشکلاتی مواجه بوده است، یعنی اساسا وضعیت سلامتی این گونه بر لبه تیغ قرار دارد.» ما هم امیدواریم پیروز بماند تا لااقل این نماد امیدمان رنگ نبازد.

اعتماد:

سرباز نجات‌بخش (صفحه ۷)

بالگرد امدادی برای انتقال پزشک و کادر اورژانس استفاده می‌شود و نهایتا برای ۳ الی ۴ نفر ظرفیت دارد. طبق اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشور اصلا این بالگرد ثبت سامانه هوایی نشده بود و خود سازمان هلال‌احمر هم چندی پیش عنوان کرده بود که تعدادی از بالگردهای‌شان زمین‌گیر شده.
خلبانی که بالگرد را از آتش‌سوزی نجات داد: من باید در یک بازه زمانی مشخص اول برق کابین را قطع می‌کردم و سپس مراحل دیگر را انجام می‌دادم. بالگرد وقتی سقوط کرد مرتب «نشت بنزین» داشت و اگر به‌موقع باتری‌اش کشیده نمی‌شد، منجر به آتش‌سوزی می‌شد.

جوان:

آب سوءمدیریت ما را  پاک نمی‌کند! (صفحه ۱)

حال منابع آبی خوب نیست و مسئولان هر چند وقت یک بار نسبت به آن هشدار می‌دهند، آن‌ها می‌گویند برای حل مشکلات آبی باید چنین و چنان شود، اما در عمل، همان سوءمدیریت‌های قبلی ادامه پیدا می‌کند. مشکل این چرخه معیوب هر چه که باشد، باید سریع‌تر حل و فصل شود، چراکه مدهاست زنگ خطر بحران آب به صدا درآمده و شاید با از دست رفتن زمان، فرصتی برای جبران آن باقی نماند. کارشناسان می‌گویند و مسئولان هم به خوبی می‌دانند، با وجود این، اما عزمی برای تغییر شرایط دیده نمی‌شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی