شناسه خبر : 130577
تاریخ انتشار : 1401/12/06 20:19
روایت معاریو از واکنش عمانی‌ها به مجوز عبور خطوط هوایی اسرائیل از آسمان عمان

روایت معاریو از واکنش عمانی‌ها به مجوز عبور خطوط هوایی اسرائیل از آسمان عمان

پس از تصمیم مقامات عمانی مبنی بر اجازه عبور به خطوط هوایی رژیم صهیونیستی، هشتگ «عمانی‌ها علیه عادی‌سازی» در شبکه توییتر داغ شد و عرب‎زبانان به ویژه مردم عمان مخالفت خود را با تصمیم مسئولان عمانی این‌گونه اعلام کردند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: پس از تصمیم مقامات عمان مبنی بر اجازه عبور خطوط هوایی رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور در مسیر شرق آسیا، شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان به این تصمیم واکنش تندی نشان دادند.

روزنامه صهیونیستی معاریو طی گزارشی در این خصوص نوشت: بسیاری از کاربران، از جمله خود ساکنان عمان، تصمیم این سلطان‌نشین را محکوم و آن را گامی در جهت «عادی سازی روابط با اسرائیل» دانستند.

در همین راستا؛ هشتگ «عمانی‌ها علیه عادی‌سازی» در شبکه توییتر داغ شد و عرب‎زبانان به ویژه مردم عمان مخالفت خود را با تصمیم مسئولان عمانی این‌گونه اعلام کردند.

در همین حال، بسیاری از توییت‌ها به فعالیت‌های امنیتی در نابلس اشاره کردند که بر اساس گزارش‌ها حدود ده فلسطینی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

یکی از کاربران در توییتی نوشت: «اشغالگران در نابلس قتل‌عام انجام دادند و امروز عمان به هواپیماهای اسرائیلی اجازه عبور از حریم هوایی‌اش را می‌دهد.»

کاربری به نام «عبدالله فادی» ساکن عمان در توییتی نوشت: «این چه خیانتی است؟ یک روز پس از کشته شدن بی‌گناهانی در نابلس، فضای هوایی را به روی قاتلان باز می‌کنیم؟ این آیا پایبندی به توافقات بین‌المللی است؟ این آیا یک نهاد در حال رشد است که هر روز توافقات را نقض می‌کند؟»

کاربر دیگری که به نام «نسار» که خود را فردی مسلط به تاریخ عمان معرفی کرده، در توییتی نوشت: «رژیم صهیونیستی یک کشور نیست، باندی است که فلسطین را دزدیده، مردم آن را به قتل رسانده و سرزمین آن را غارت کرده است. آنها با کشتن کودکان در برابر دیدگان جهان به جنایات خود ادامه می‌دهند اما سلطان‌نشین عمان، این‌ها را همیشه نادیده می‌گیرد.»

همچنین شخص دیگری با پرچم فلسطین در کنار نام خود نوشت: «عادی‌سازی در اشکال مختلف نقض مستقیم اراده مردم عمان است، عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی بخشیده نمی‌شود، جنایت بزرگی اتفاق افتاده و در همین زمان نوشته شده که با کمال تاسف اکنون عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از آسمان عمان امکان‌پذیر است. اکثریت مردم عمان این اقدام را که خلاف ارزش‌ها، اصول و انسانیت است رد می‌کنند.»


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی