شناسه خبر : 130457
تاریخ انتشار : 1401/12/03 20:20
وانگ یی: متعهد به جهانی چند قطبی هستیم/ لاوروف از توافقات جدید پکن- مسکو خبر داد

وانگ یی: متعهد به جهانی چند قطبی هستیم/ لاوروف از توافقات جدید پکن- مسکو خبر داد

رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز با وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «وانگ یی» رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز چهارشنبه با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این دیدار گفت: چین و روسیه از نظر راهبردی مصمم و متعهد به جهانی چند قطبی هستند.

وزیر خارجه روسیه نیز در مورد بحران اوکراین با «وانگ یی» گفتگو کرد و گفت که مسکو از پکن برای رویکرد متعادل در قبال آن سپاسگزار است.

سرگئی لاوروف در این باره ادامه داد: مسکو از آمادگی چین برای ایفای نقش مثبت در حل بحران اوکراین استقبال می کند. روسیه و چین دیدگاه های مشابهی برای حل مسائل مختلف بین‌المللی دارند.

لاوروف بر همکاری نزدیک روسیه و چین با وجود آشفتگی در صحنه جهانی تأکید کرد.

او افزود: امیدوارم در نتیجه مذاکرات امروز توافقات جدیدی به وجود بیاید.

این ۲ دیپلمات ارشد مشترکا اعلام کردند: ما یک سیاست خارجی مستقل و خودمختار خواهیم داشت.

سفر این مقام چینی به روسیه در حالی انجام می‌ شود که مسکو و پکن همکاری‌‌های اقتصادی، تجاری و دیپلماتیک دو جانبه در تلاش‌های فی‌مابین برای غلبه بر تحریم‌‌ها و ایجاد جهانی متعادل‌ تر و چندقطبی‌ تر را افزایش داده‌‌اند.

این در حالیست که «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیروز با «وانگ یی» دیپلمات ارشد چینی در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

محور اصلی این نشست روابط دو جانبه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین درگیری ها در کشور اوکراین و بررسی اخرین تحولات آن بود.


اسپوتنیک
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی