شناسه خبر : 130431
تاریخ انتشار : 1401/12/03 11:04
نمایی از مطبوعات کشور

چهارشنبه ۳ اسفند؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

تحریریه روزنامه‌های زنجیره‌ای یا شعبه رسانه‌های بیگانه؟! (صفحه ۱)

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات، همگام با دشمنان ملت، اکثر محتوای خود به‌ویژه عناوین صفحه اول را به انتشار خبرهای ناامیدکننده و برجسته‌‌سازی ضعف‌ها و مشکلات اختصاص داده‌اند.نکته دیگری که در بررسی محتوای روزنامه‌های مدعی اصلاحات به چشم می‌خورد، دفاع تمام‌قد از هر شخص و جریانی است که به شکلی در برابر حاکمیت قد علم کند. جرقه اغتشاشات پاییز توسط این روزنامه‌ها ایجاد شد.

آفتاب یزد:

سیاست روسی بانک مرکزی! (صفحه ۳)

برخی می‌گویند بسته جدید با توجه به افزایش عرضه ارز توسط صادرکنندگان می‌تواند در کنترل نرخ ارز موثر باشد. برخی از کارشناسان و فعالان بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند که با اجرایی شدن این سیاست بخشی از تقاضای سفته بازی را از بازار ارز خارج می‌کند و بازار به سمت ثبات حرکت خواهد کرد. بانک مرکزی در بسته جدید ارزی از تجربه روسیه در بازگرداندن ارزش روبل استفاده کرده است. بر اساس این مدل و بسته جدید زیر کلید بانک ارزی کل منابع ارزی حاصل از صادرات اصطلاحاً مرکزی قرار می‌گیرد.

فرهیختگان:

کیف آمریکایی (صفحه ۲)

گاهی یک تصویر بهتر از هزار جمله پیام را منتقل می‌کند. در میدان جنگ تفاوت امیر و سرباز را درجه‌های نظامی مشخص می‌کند، اما در میدان سیاست، چنین تفکیکی سخت‌تر می‌شود بین شخصیت‌ها قائل شد‌. در عکس منتشر شده درحالی‌که جو بایدن، بر صندلی نشسته و امضای حکم می‌کند، زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین چون سربازی سرپا ایستاده و درحالی‌که به سقف می‌نگرد منتظر است تا رئیس دولت فخیمه آمریکا از نوشتن آسوده شده و سرباز خویش را فرمان دهد.

آرمان ملی:

نقدی بر سیاست‌های اقتصادی دولت (صفحه ۲، علی قنبری)

سیاست‌های اقتصادی دولت در شرایط کنونی نمی‌تواند بر اقتصاد کشور تأثیر بگذارد. دولت هر تصمیم بگیرد، بازار تصمیم دیگری می‌گیرد. باوری به موفقیت تصمیمات تیم اقتصادی از سوی بازار وجود ندارد. شرایط اقتصادی امروز به علت تحریم‌های اقتصادی و عدم به نتیجه نرسیدن برجام مناسب نیست و بازار ارز نیز به مسیری که با توجه به این پالس‌ها دریافت می‌کند، می‌رود.

جوان:

راهبرد نگاه به شرق هدفمند و هوشمندانه (صفحه ۱، علی حسین حیدری)

روابط ایران و چین در چندسال اخیر یکی از بحث‌برانگیز‌ترین موضوعات در محافل سیاسی، رسانه‌ای ونزد افکارعمومی بوده است. با امضای تفاهمنامه ۲۵ ساله تهران- پکن این موضوع به یک مسئله محوری تبدیل شد و حجم بالایی از سؤالات و شبهات شکل گرفت. اگر یک سند، آزادی و استقلال ایران را مخدوش کند یا در ارزیابی «داده‌ها» و «ستانده‌ها» عادلانه نباشد، یا برخلاف امنیت و پیشرفت ملت و کشور باشد، درنظام اسلامی مکانیزم و سازوکار‌های نظارتی و کنترلی چنان قوی است که اجازه طرح و تصویب آن را نمی‌دهد.

اعتماد:

ارز سیاسی یا اقتصادی؟ (صفحه ۱، عباس عبدی)

متأسفانه باید صریح گفت که حل مسائل ایران در سطح دولت رئیسی نیست. با ادامه این وضع هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد، جز اینکه فرصت‌ها نیز از دست می‌رود و اقدامات مفید مثل آزادی زندانیان نیز یا کمرنگ می‌شود یا تداوم پیدا نمی‌کند و حتی به ضد خودش تبدیل می‌شود.

وطن‌امروز:

ملت و تجربیات گران‌سنگ حضور در صحنه (صفحه ۱، عباس سلیمی نمین)

مسئله مهم درباره حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که باید مورد دقت و توجه قرار گیرد، سانسوری است که درباره آن از سوی رسانه‌ها و دولت‌های غرب اعمال شد. در طول ۳ ماه پاییز بارها شاهد بودیم در تبلیغات رسانه‌ای‌شان اعلام می‌کردند بزودی همه چیز تمام خواهد شد، خب! معلوم است کسانی که در این مدت مردم را فریب دادند، سانسور را پیشه کنند. رای اینکه این واقعیت‌ها دیده شود، باید دانست اساس تبلیغات غرب در تاریکی نگه داشتن مردم و دور نگه داشتن از انسجام ذهنی نسبت به رخدادهاست.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی