شناسه خبر : 130394
تاریخ انتشار : 1401/12/02 14:09
ارز مسافرتی بعد از گیت فرودگاه ارائه خواهد شد

ارز مسافرتی بعد از گیت فرودگاه ارائه خواهد شد

مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: ارز مسافرتی پس از تایید مدارک، بعد از گیت فرودگاه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

نورنیوز - گروه اقتصاد: مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: ارز مسافرتی پس از تایید مدارک، بعد از گیت فرودگاه علاوه بر باجه های بانک ملی، از طریق خودپردازهایی که برای اولین بار توسط این بانک  تجهیز شده اند به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

امیر هامونی، در مراسم رونمایی از مرکز مبادله ارز و طلای ایران ضمن ارایه گزارشی از روند راه اندازی این مرکز به تشریح جزییات فعالیت مرکز مبادله ارز و طلای ایران پرداخت.

او گفت: تالار ارز خدماتی و تالار حواله از امروز فعالیت خود را آغاز می کنند و همچنین تابلوی معاملات مسکوکات طلا نیز از هفته آینده در بازار مبادله ارز و طلای ایران راه اندازی خواهد شد.

او با بیان اینکه تالار معاملات سواپ ارزی و سایر ابزارها نیز در آینده در این بازار شروع به فعالیت خواهند کرد افزود: بیش از 60 مورد نیاز ارز خدماتی اعم از مسافرتی، دانشجویی، درمانی، ماموریت، حق الوکاله، چاپ مقالات، شرکت در نمایشگاهها، فدراسیون های ورزشی، شرکت های دانش بنیان و ... شناسایی شده است که در تالار ارز خدماتی تامین خواهند شد.

هامونی خاطرنشان کرد: متقاضیان در این خصوص بایستی با مراجعه به بانکها و صرافی های عامل نسبت به ثبت درخواست و ارایه مدارک اقدام نموده و ارز مورد نیاز متقاضیان پس از بررسی و تایید مدارک توسط نمایندگان دستگاههای ذیربط  مستقر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از طریق شعب بانکی و صرافی ها به آنها ارایه خواهد شد.

هامونی در خصوص تالار حواله نیز گفت: در این بازار صادرکنندگان عمده اعم از فولادی ها، پتروشیمی ها و ... نسبت به عرضه ارز اقدام می کنند و واردکنندگان می توانند ارز مورد نیاز خود را از این تالار تهیه نمایند.

او افزود: مکانیزم کشف قیمت در این تالار بر اساس عرضه و تقاضا بوده و میانگین نرخ در این بازار به صورت روزانه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

هامونی همچنین گفت: ۳۰۰ هزار ربع سکه نیز از هفته آینده از طریق تالار مرکز مبادله عرضه خواهد شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی