شناسه خبر : 130381
تاریخ انتشار : 1401/12/02 12:02
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۲ اسفند ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

فرهیختگان:

مولدسازی به دانشگاه‌‌های‌ دولتی می‌رسد؟ (صفحه ۵)

 آذر‌ماه سال گذشته بود که وزارت علوم مکلف شد تا با اعلام زمین‌های مازاد، سهم خود را در تحقق نهضت ملی مسکن ایفا کند. ظرفیتی که هر‌چند باز هم مورد بی‌توجهی قرار گرفت، اما این روزها با مطرح شدن سیاست مولدسازی دولت، بار دیگر نگاه‌ها به زمین‌های بلااتفاده‌ای که در تملک دستگاه‌های دولتی قرار دارد و بالطبع نظام آموزش عالی هم یکی از همان بخش‌هایی است که زمین‌های قابل توجهی را در اختیار دارد، جلب شده است. 

آرمان ملی:

حقوق ماهانه برای ۱۰ روز (صفحه ۱)

درصد افزایش حقوق کارگران و کارمندان در سال آینده با این بهانه که افزایش بیش از حد دستمزد باعث ایجاد تورم می‌شود منجر به اعتراض بسیاری از فعالان حوزه کار شده است اما به گفته بسیاری از کارشناسان افزایش دستمزدها باعث افزایش تورم نخواهد شد بلکه مشکلات معیشتی خانواده‌ها را کاهش داده و علاوه بر آن بسیاری از تبعات اجتماعی و اقتصادی را کاهش می‌دهد. این درحالی است که تلاش فعالان بازار کار بر این است تا با چانه‌زنی با مجلس و دولت، درصد افزایش حقوق‌ها در سال آینده را بهبود ببخشند به طوری که کم‌توجهی به این مسئله باعث کوچک شدن سفره معیشت خانواده‌ها خواهد شد.

کیهان:

ناراحتی صهیونیست‌ها از توقیف روزنامه اصلاح‌طلب (صفحه ۱)

«طغیان گوشت»، «هراس شیراز»، «سهم عوام سهم خواص»، «خراج از مردگان»، «دولت بی‌سرمایه»، «دوئل زنانه»، «حراج بدون نظارت»، «اثر باد بیشتر از اثر مسئولان است» و «دور افتخار با بورکینافاسو» تنها بخشی از تیتر‌های خلاف واقع و مصداق تشویش اذهان عمومی توسط روزنامه سازندگی است.

هم‌میهن:

توقیف سوال برانگیز (صفحه ۱)

توقیف روزنامه سازندگی چه معنایی دارد؟ فقط یک کلمه عصبانیت.دولت عصبانی است، چون در برابر گوشت ۵۰۰ هزار تومانی، دلار ۵۰ هزار تومانی و سکه ۳۰ میلیون تومانی حرفی برای گفتن ندارد. هیات نظارت بر مطبوعات برای صدور حکم توقیف سازندگی باید ابتدا شرح ماوقع می داد و مستندات را می گفت . سپس آنها را با مواد قانونی تطبیق می داد و در صورت لزوم با طرح شکایتی پرونده را به دادگاه می فرستاد.

ایران:

رفتار غیر حرفه‌‌ای، روزنامه سازندگی را به توقیف کشاند (صفحه ۳)

«پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران»؛ این گزاره بند ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات کشور است که روز گذشته منجر به توقیف روزنامه سازندگی شد. با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیأت نظارت بر مطبوعات رأی به توقیف این روزنامه صادر کرد.

وطن‌امروز:

توجیه اخراج اینترنشنال (صفحه ۱)

وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد ارشدترین دیپلمات ایران در لندن را به وزارت خارجه انگلیس فراخوانده است. جیمز کلورلی اعلام کرد برای کاردار ایران شفاف کرده تهدیدات علیه روزنامه‌نگاران در انگلیس را تحمل نکرده و تهدیدات ایران هرگز بدون پاسخ باقی نمی‌ماند. گفتنی است با فرار شبکه سعودی ایران اینترنشنال از لندن به واشنگتن، فشارها به دولت انگلیس درباره عدم پشتیبانی از عوامل این شبکه افزایش یافته است. احضار کاردار جمهوری اسلامی را می‌توان اقدامی در این راستا و با نیت ترمیم وجهه دولت انگلیس در میان ضدانقلاب دانست.

اطلاعات:

ما هیچ، ما نگاه (سیدعلی دوستی موسوی)

وضعیت قیمت و بازار کالاها وخدمات اساسی به گونه ای غریب پیچیده شده است. درحالی که قیمت همه کالاها وخدمات اساسی به نحوی عجیب، رکوردشکنی کرده ومی کند و هرج ومرج قیمتی حاکم است و نه مردم ونه بخش تولید از این وضعیت راضی نیست، دولت انگار درجهانی دیگر سیر می‌کند.

جوان:

بازار مرغ را دریابید (صفحه ۱)

فعالان بازار مرغ هشدار می‌دهند به دلیل کمبود عرضه ناشی از کاهش جوجه‌ریزی  و افزایش تقاضا در آستانه عید نوروز و ماه رمضان، اگر مدیریت صحیحی نباشد  شاهد نجومی‌شدن قیمت مرغ خواهیم بود. رئیس اتحادیه گوشت می‌گوید: از اردیبهشت و خرداد امسال نسبت به موج گرانی قیمت گوشت گوسفندی در ماه‌های پایانی سال هشدار دادیم، اما متأسفانه توجهی نشد. برای تأمین بازار باید پیش از زمستان ثبت سفارش برای واردات گوشت انجام می‌شد که متأسفانه کوتاهی شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی