شناسه خبر : 130041
تاریخ انتشار : 1401/11/25 12:58
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۲۵ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

اعتماد:

پایان تولید ۲۱ ساله پژو ۲۰۶ (صفحه ۹)

با اعلام خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ که یکی از محصولات پرطرفدار شرکت ایران خودرو است بازار واکنش خود را به این موضوع نشان داد و این خودرو شاهد افزایش قیمت شد. به‌طوری که قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک به ۹۰۰ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو به ۴۸۳ میلیون تومان رسید.

خراسان:

زنگ خطر برای صدراعظم (صفحه ۳)

آلمان از جمله کشورهایی است که در جنگ اوکراین تمام قد در مقابل روسیه وارد شده است. حمایت های مالی و تسلیحاتی برلین از کی‌یف در راستای فشار بر روسیه در جنگ اوکراین و تحمیل هزینه‌های آن بر دوش مردم آلمان، نارضایتی‌ها را از عملکرد صدراعظم این کشور افزایش داده است. شولتز به تازگی اعلام کرده است که ۱۳۹ دستگاه تانک «لئوپارد» را با اصلاحات و تغییرات مختلف به اوکراین ارسال خواهد کرد، موضوعی که خشم بسیاری از مردم آلمان را برانگیخته است. 

کیهان:

تقلای مدعیان اصلاحات برای تفرقه افکنی در صف واحد ملت (صفحه ۱)

در شرایطی که ملت بزرگ ایران علی رغم مشکلات اقتصادی، یکصدا، همدلی و وفاداری خود به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی را فریاد می‌زند و نیز سیلی محکمی بر صورت دشمن در شرارت اخیرش نواخت، مدعیان اصلاحات در پی شکاف و تفرقه افکنی میان صف واحد و اتحاد مثال زدنی میان مردم هستند. این در حالی است که طیف مدعی اصلاحات باید پاسخگوی ۸ سال وادادگی، مدیریت اشرافی، اعتماد بلاشرط و بلاوجه به آمریکا، بر باد رفتن فرصت‌ها و ظرفیت‌های ملی، کوچک شدن سفره مردم، بیکاری، تورم افسار گسیخته، رکود فراگیر، شرطی ‌سازی اقتصاد و زمینه چینی برای تحریم دوبرابری و عقبگرد اقتصاد ایران باشند.

هم میهن:

مجلس در مقابل آزادی بیان؟

مجلس در حال تصویب قانونی است که هرکسی هر نظری مخالف حاکمیت بدهد ١٠ الی ١۵ سال زندان برود! بخش نخست این طرح که به موقعیت‌ اشخاص و نحوه اظهارنظر آنها در مقالات و مصاحبه‌ها و... اشاره می‌کند،‌ می‌تواند به‌شدت خطرناک،‌ تهدیدآمیز و تحدیدکننده باشد. در واقع بر اساس این بخش از طرح حتی رسانه‌ها و متخصصان حوزه‌های مختلف نیز حق اظهارنظر درباره موضوعات حساس را ندارند مگر آنکه مقامات رسمی درباره آن موضوع اعلام‌نظر رسمی کنند. آنچه به‌عنوان حاکمیت در یک جامعه مردم‌سالار حائز اهمیت است، نه بستن دهان مردم، بلکه پاسخگویی اقناع‌کننده مردم است.

جوان:

به‌سوی منافع ایران در چین (صفحه ۱)

غرب اگر می‌خواهد رقیب شرق در همکاری تجاری با ایران باشد، باید به ایران نشان دهد که منافعی در آنجا دارد. غرب تاکنون نسبت به ایران و درحق ایران، منافع‌خواری کرده است. سال‌ها غارت و دشمنی غرب با ایران و دشمنی پاییزانه امسال با نقشه‌کشی همه‌جانبه و واردکردن همه قوا و اندیشه‌ها و برنامه‌ها برای براندازی در ایران، راه دیگری پیش پای ایران نگذاشت که بتواند امیدی به جست‌و‌جوی منافع خود در غرب داشته باشد. حالا رئیس‌جمهور در پرشمارگان‌ترین روزنامه چین-مردم- از عقب‌افتادگی در روابط «دوستان قدیمی و شرکای جدید» می‌نویسد و در فرودگاه به گاه پرواز به‌سوی چین، وعده جبران این عقب‌ماندگی و اجرایی‌کردن سند راهبردی ۲۵ ساله را می‌دهد. وزیر خارجه در آستانه سفر به شرق نکته دیپلماتیکی را به گوش غرب می‌رساند: «هرجا منافع ملت ایران باشد، ما همانجا هستیم.»

فرهیختگان:

بهترین سلفی یک شکنجه‌گر (صفحه ۱)

فریدون هویدا درخصوص نقش ساواک در سانسور کتاب می‌نویسد: «برقراری سانسور توسط ساواک تا بدان حد پیشرفت کرده بود که گاه اتفاق می‌افتاد که جلوی انتشار کتاب‌هایی را که قبلا بارها چاپ شده بود، می‌گرفت...» آنچه باعث می‌شود ادعای دموکراسی‌خواهی جریان اپوزیسیون مضحک به نظر برسد حضور چهره‌هایی در بین آنها است که سابقه‌شان نه‌تنها با دموکراسی همخوانی نداشته که کاملا بر خلاف آن است. پرویز ثابتی نیز یکی از همین چهره‌هاست. 


نورنیوز
کلید واژگان
مطبوعاتروزنامه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی