شناسه خبر : 130010
تاریخ انتشار : 1401/11/24 20:50
نمایش هم‌بستگی ساختگی که 48 ساعت هم دوام نیاورد!

نورنیوز بررسی کرد؛

نمایش هم‌بستگی ساختگی که 48 ساعت هم دوام نیاورد!

حتی سران غرب هم به بی‌مصرف بودن عناصر ضدانقلاب پی برده‌اند چنانچه بایدن در سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت ایالات‌متحده در نشست مشترک با کنگره، هیچ اشاره‌ای به ایران نکرد!

نورنیوز ـ گروه سیاست: در حالی که غرب عملا به شکست پروژه ایجاد آشوب و ناامنی در ایران اذعان کرده و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نشانه‌ای از آن می‌داند، پادوهای وطن‌فروش آنها با ژست‌های وحدت‌گرایانه می‌کوشند تاریخ مصرف خود را قدری به تاخیر بیاندازند.

این افراد و گروه‌ها که از هیچ جایگاه مردمی در ایران برخوردار نیستند و صرفا در توهم فانتزی هدایت یک انقلاب به سر می‌برند، با برگزاری نشستی تبلیغاتی در واشینگتن به دنبال نمایش همبستگی برای آینده ایران بودند.

رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه همچون بی‌بی‌سی، اینترنشنال، من‌وتو، صدای آمریکا، رادیو فردا و... هم ماموریت داشتند تا این نشست را به درخواست اربابان انگلیسی و آمریکایی خود در ابعاد گسترده‌ای بزرگ‌نمایی کنند.

این رسانه‌ها علاوه بر تبلیغات پیشینی گسترده، پس از برگزاری برنامه با آب‌وتاب بسیار عنوان می‌کردند که هشت چهره سرشناس مخالف حکومت ایران روز جمعه ۲۱ بهمن در نشست «آینده جنبش دموکراسی ایران» بر همبستگی و هم‌صدایی همه مخالفان حکومت جمهوری اسلامی برای عبور از آن و پذیرش تکثر نیروها تاکید کردند.

این نشست با حضور رضا پهلوی، حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد و نازنین بنیادی برگزار شد و شیرین عبادی، عبدالله مهتدی از سران کومله و گلشیفته فراهانی با پیام‌های ویدیویی به آن پیوستند.

در این نشست همچنین اعلام شد که منشوری مشترک برای «هم‌بستگی و سازمان‌دهی برای ایران» بر پایه اصول مشترک و بر مبنای حقوق بشر و برابری انسان‌ها تدوین و به زودی منتشر خواهد شد.

هم‌زمان با این نشست نیز کنگره آمریکا در حمایت از آنچه محورهای مخالفان و اقدام کنندگان علیه جمهوری اسلامی نامید به صدور بیانیه حمایتی از فرقه تروریستی منافقین که در نشست واشینگتن حضور نداشتند پرداخت!

۱۶۵ عضو تندرو کنگره آمریکا در قطعنامه‌ای با ادعای فراحزبی، با تکرار اتهامات خود درباره ناآرامی‌های ایران، از منافقین و سرکرده آن به بهانه پشتیبانی از آینده ایران حمایت کردند.

این ژست‌های به‌ظاهر وحدت‌گرایانه اما؛ حتی ۴۸ ساعت هم دوام نیاورد و توهمی و ساختگی بودن آن بر همگان آشکار شد.

حاضران در نشست دانشگاه جورج تاون در حالی تجمعات محدود مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ایران را نمادی از تحقق وحدت و هم‌بستگی عنوان می‌کردند که یک‌شنبه ۲۳ بهمن یعنی تنها دو روز بعد، فرقه منافقین در پیامی به نقل از سرکرده جنایت‌کار خود که در سایت این گروهک منتشر شده به اظهارات رضا پهلوی واکنش تندی نشان داد.

در این پیام آمده: اتوبوس مجانیِ استبداد و وابستگی با سرنشینان ساواکی، آزادی‌خواهان و استقلال‌طلبان را به سلول‌ها و تپه‌های اوین می‌برد.

رضا پهلوی در نشست واشینگتن در پاسخ به سوالی درباره دعوت از گروه‌های مختلف سیاسی گفته بود: «این اتوبوس مجانی است، نیازی نیست بلیت بخرید. این جا نیازی به دعوت نیست و در برای همه باز است و حتی قشر خاکستری ممکن است یک ماه یا یک سال دیگر بیاید. تنها شرط مشارکت قبول اصول مشترک است چون بدون آن نمی‌توانیم کار کنیم.»

در تجمعی هم که عناصر منافقین روز یکشنبه ۲۳ بهمن در پاریس برگزار کردند، حاضرین در حالی‌که عکس‌هایی از مریم و مسعود رجوی در دست داشتند پلاکاردهایی با محوریت مخالفت با رضا پهلوی و هم‌قطارانش در دست داشتند.

شاهدی دیگر از واهی بودن ادعای هم‌بستگی مخالفان جمهوری اسلامی، پس از انتشار تصویری از حضور «پرویز ثابتی» عنصر سفاک ساواک در جریان تجمع روز شنبه مخالفان حکومت ایران در لس‌آنجلس رخ‌نمایی کرد، آنجا که بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی در صفحات مجازی خود به این حضور واکنش نشان داده و آن را نشانه‌ای بر ماهیت ضد ایرانی و ضد مردمی نشست جورج تاون دانستند.

این حقایق نشان می‌دهد که تنها نقطه اشتراک میان این افراد و گروه‌ها تاکید بر تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران است که خود سندی آشکار دال بر ماهیت ضدایرانی و ضد وطنی آنان است که دست در دست دشمنان آمریکایی-صهیونیستیِ ایران گذاشته‌اند.

این افراد در حالی بر تحریم‌های غرب و تشدید آن علیه ایران اشتراک نظر دارند که به اذعان خانم «آلنا دوهان» گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد در مورد تأثیر منفی اقدامات قهری یک‌جانبه که گزارشش در سازمان ملل در شهریور ۱۴۰۱ منتشر شد، تحریم‌ها را با واژگانی چون غیرقانونی، نامتعارف، نامشروع، ضد حقوق بشر، غیر انسانی، غیر منصفانه و جنگ اقتصادی تعبیر کرده است.

اپوزیسیونِ مدعیِ نجات ملت ایران در حالی تحریم و تشدید فشارهای اقتصادی را راهکار اصلی و نقطه کانونی خواسته‌هایشان از دولت‌های غربی قرار داده و با هر اقدامی خلاف آن مخالفت می‌کنند که خانم دوهان در گزارش خود عنوان می‌کند: «آثار تحریم‌ها برخلاف ادعای آمریکا رسماً و به‌طور گسترده علیه «ملت ایران» بوده که به عنوان نقض حقوق بشر و مغایر با تمام قوانین و مقررات بین‌المللی است و باید در آن تجدید نظر شود.»

واکسن‌های اساسی خود را برای کاهش تأثیر تحریم‌های یک‌جانبه با سیستم‌های تولید و تضمین کیفیت مطلوب تولید می‌کند با این حال، شرکت‌های داروسازی ایرانی در تهیه مواد اولیه با کیفیت لازم با مشکل مواجه بوده و افزایش هزینه‌ها بر خریدهای خارجی تأثیر می‌گذارد.»

او تاکید می‌کند که: «چالش‌های مهمی در تهیه و تحویل داروها و تجهیزات پزشکیِ نجات‌دهنده تولید شده توسط شرکت‌های خارجی برای درمان بیماری‌های نادر از جمله انواع خاصی از سرطان، تالاسمی، هموفیلی، سرطان خون، ماهیاک، ام اس، بیماری پروانه‌ای، اوتیسم و انواع خاصی از دیابت وجود دارد.»

خانم دوهان تاکید می‌کند: «اگرچه نص تحریم‌ها اعلام می‌کند که داروها و تجهیزات پزشکی به دلیل معافیت‌های بشردوستانه مشمول تحریم قرار نمی‌گیرند، اما ارائه آنها به ایران به دلیل تأثیر تحریم‌ها بر شرکت‌های مالی، تجاری، کشتیرانی و بیمه، محدودیت‌های پرداخت‌های بین‌المللی و کسب و کارهای خارجی به‌شدت کاهش یافته است. این تحریم‌ها می‌تواند به عنوان اقدامات قهری یکجانبه تلقی شوند که مکرراً در قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان‌ملل متحد و مجمع عمومی سازمان‌ملل متحد محکوم می‌شوند.»

گزارش خانم دوهان در باب اثرات تحریم‌های غرب علیه ایران بیان‌گر این حقیقت است که اپوزیسیون خارج‌نشین حتی در ظاهر هم نتوانسته ژست مردم‌دوستی بگیرد چه رسد به ژست میهن‌پرستی.

نکته آنکه؛ حتی سران غرب هم به بی‌مصرف بودن این وطن‌فروشان ورشکسته که موجب اشتباه محاسباتی دیگری برای آنان شدند، پی برده‌اند چنانچه «جو بایدن» در سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت ایالات متحده در نشست مشترک با کنگره در بخش سیاست خارجی، بر خلاف انتظار مخالفان جمهوری اسلامی ایران، هیچ اشاره‌ای به ایران نکرد!


نورنیوز
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی