شناسه خبر : 129955
تاریخ انتشار : 1401/11/24 10:31
قیمت نفت در روز‌های آتی افزایش قابل توجه خواهد داشت

کارشناس اماراتی:

قیمت نفت در روز‌های آتی افزایش قابل توجه خواهد داشت

کارشناس اماراتی تاکید کرد که تصمیم داوطلبانه روسیه برای کاهش تولید نفت به افزایش قابل توجه قیمت نفت در روز‌های آینده منجر می‌شود.

نورنیوز - گروه اقتصاد: تحلیلگر اقتصادی امارات تاکید کرد که تصمیم داوطلبانه روسیه برای کاهش تولید نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز از ماه مارس، به افزایش قابل توجه قیمت نفت در روز‌های آینده، به ویژه با توجه به کاهش سهم صادرات نفت منجر خواهد شد.

وی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: هر گونه تغییر در حجم تولید توسط تولیدکنندگان عمده نفت بر قیمت‌ها و بازار تاثیر خواهد گذاشت و ما در حال حاضر شاهد افزایش شدید قیمت نفت به ۸۵ دلار در هر بشکه بوده‌ایم.

این کارشناس اماراتی با اشاره به وضعیتی که از آبان ماه گذشته با کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت وجود داشت، تأکید کرد: هر گونه کاهش تولید بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه با تصمیم روسیه که منجر به افزایش شدید قیمت نفت در روز‌های آینده خواهد شد.

الجوابره همچنین تأکید کرد که جهان واقعاً به سمت افزایش تقاضای انرژی پیش می‌رود، به ویژه با توجه به رشد تقاضا از سوی چین، که اقدامات محدودکننده مرتبط با ویروس کرونا را لغو کرد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز جمعه اعلام کرد که مسکو قصد دارد به طور داوطلبانه تولید نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا ۵ درصد کاهش دهد؛ وی گفت که این تصمیم به احیای روابط با بازار به ویژه پس از اعمال سقف قیمت نفت روسیه توسط غرب کمک خواهد کرد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی