شناسه خبر : 129952
تاریخ انتشار : 1401/11/24 10:16
نمایی از مطبوعات کشور

دوشنبه ۲۴ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

آرمان ملی:

حضور مردم به خاطر کشور است (صفحه ۱)

اینکه مردم در انتخابات یا راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند نشان دهنده این است که مردم تحت هرشرایطی یک سری اصول و چارچوب‌ها را هیچ وقت کنار نمی‌گذارند. بالاخره مشکلات عدیده‌ای مثل تورم، بیکاری، نابسامانی اقتصادی و... وجود دارد. اما مردم با همه این اوصاف نمی‌خواهند سرنوشت کشور را به دست کسانی بسپارند که تا به امروز آینده روشنی را برایشان مطرح نکرده و در نهایت نتوانند امور کشور را در حوزه‌های مختلف حل و فصل کنند. 

وطن امروز:

فرصت توسعه ایران با احیای کریدور شمال- جنوب (صفحه ۱)

فعالسازی کریدور بین‌المللی شمال- جنوب در همکاری با شرکای منطقه‌ای می‌تواند این فرصت‌ها زیر را به همراه داشته باشد: ۱ -کسب درآمدهای ارزی برای ایران و محرومیت زدایی از سواحل جنوب کشور از طریق جذب مشارکت جمهوری‌های آسیای مرکزی در گسترش و بهره برداری از تأسیسات بندری ۲ - احیای موقعیت اقتصادی ایران در منطقه آسیای مرکزی از طریق ظرفیت ژئوپلیتیک کشور در راهروهای شمال- جنوب، شرق- غرب و دسترسی آسیای مرکزی به جنوب غرب آسیا، جنوب و شرق آسیا.

جوان:

فجر به انقلاب فخر کرد (صفحه ۱)

فجر ۴۱ به باور ناظران و صاحبنظران تفاوت عمده‌ای با فجرهای سال‌های اخیر داشت و به فجرهای سال‌های آغازین نزدیک شد، فجری که از یوغ سلبریتی‌ها و نام‌ها و مدعیان بیرون رفت و به جای تکه پرانی به آرمان‌های انقلاب و رونویسی از روایت‌های غیرانقلابی، به انقلاب اسلامی ایران، فخر کرد. 

رسالت:

دیپلماسی التماسی زلنسکی در میان جنگ! (صفحه ۲)

رسانه‌های اروپایی که از ابتدای جنگ اوکراین پروژه «قهرمان سازی از زلنسکی» را جهت ترغیب او نسبت به ادامه نبرد با روسیه را در دستور کار قرار داده‌اند، این بار نیز در حمایت از او سنگ تمام گذاشته و سخنان او را در پارلمان اروپا (بروکسل) به صورت گسترده پوشش دادند. در این معادله، اما کمتر کسی به فرامتن سفر زلنسکی به کشورهای اروپایی توجه داشت!

قدس:

امروز به‌فکر بحران‌آب درآینده باشیم (صفحه ۲)

انتشار نیافتن گزارش‌هایی در خصوص ارزیابی میزان اثربخشی بودجه‌های سنواتی، یکی از بزرگ‌ترین خلأهای مدیریتی و سیاستی در حوزه آب است. در حالی که بودجه‌های سالانه ازجمله بودجه سال۱۴۰۱ ارقام سنگین ریالی و ارزی به این حوزه اختصاص داده شده، اما وضعیت آب کشور همچنان از سوی مدیران و کارشناسان «بحرانی» توصیف می‌شود که جای تأسف دارد.

فرهیختگان:

ائتلاف دیکتاتور و تجزیه‌طلب (صفحه ۱)

ماهیت هر کنفرانس را بیش از آنکه عنوانش مشخص کند، محتوا و افراد شرکت‌کننده در آن مشخص می‌کنند. کنفرانس موسوم به «آینده جنبش دموکراسی ایران» جمعه هفته گذشته درحالی برگزار شد که شرکت‌کنندگان اصلی آن را چهره‌های شناخته شده ‌و با کارنامه مشخص همچون عبدالله مهتدی، رضا پهلوی، مسیح علی‌نژاد و حامد اسماعیلیون تشکیل ‌دادند. البته برخی از چهره‌های دعوت‌شده در نشست حتی زحمت حضور در این جمع را به خود ندادند و با ضبط ویدئویی، از هدف اعلامی کنفرانس حمایت و از خودشان رفع تکلیف کردند. 

اعتماد:

موج بی‌سابقه آزادی زندانیان سیاسی (صفحه ۱)

به گفته مدیر زندان تهران بزرگ، تا ۲۲ بهمن تعداد ۳۹۵ نفر از متهمان و محکومین واجد شرایط عفو گسترده رهبری آزاد شده و تعدادی از تقاضاهای مددجویان هم در مراجع قضایی در دست بررسی است. این عفو شامل زندانیان غیر مرتبط با حوادث اخیر هم می‌شود که همین باعث گستردگی آزادی‌ها خواهد بود. البته برخی هم مانند فرهاد میثمی ماه‌های پایانی محکومیت‌شان را می‌گذراندند که آزاد شدند. به هر شکل این رخداد، در طول سال‌های پس از انقلاب کمتر اتفاق افتاده است و می‌توان آن را نشانه‌ای برای تغییر فضا دانست.


نورنیوز
کلید واژگان
مطبوعاتروزنامه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی