شناسه خبر : 129940
تاریخ انتشار : 1401/11/23 22:10
مرکز مبادله ارز و طلا تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود + فیلم

مرکز مبادله ارز و طلا تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود + فیلم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مرکز مبادله ارز و طلا به منظور تامین تمامی نیازهای ارزی مردم تا پایان این هفته راه‌اندازی می‌شود.

نورنیوز - گروه اقتصاد: محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در خبر ۲۱ امشب سیما در خصوص بازار ارز و افزایش قیمت هایی که در دلار طی یکی دو روز اخیر رخ داده اظهار داشت:  یک جریانی تلاش می‌کند قیمت‌های بالایی را در بازار ارز ایجاد کند که از مردم درخواست می‌کنیم به آن‌ها توجه نکنند. در ۳ روز تعطیل اخیر نرخ درهم را با نرخ سازی بالا می‌بردند.

فرزین ادامه داد: خبرنگاران فردا به سبزه میدان و صرافی‌ها مراجعه کنند تا نرخ سازی این جریان‌ها به دور از واقعیت را متوجه شوند.

رئیس بانک مرکزی گفت: در ۶۰۰ صرافی و ۱۵۰ شعبه بانک های دولتی در حال عرضه ارز هستیم که  در ۷ روز هفته حتی روزهای تعطیل هم فعال هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره زمان راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا یادآور شد: در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار تصویب شد این مرکز تا پایان هفته جاری راه اندازی شود که مرکزی برای توسعه معاملات ارز و طلاست.

وی خاطرنشان کرد: وعده راه اندازی این مرکز تا نیمه بهمن داده شده بود اما به دلیل مشکلات فنی به موقع آماده نشد. این مرکز تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود.

فرزین با بیان اینکه این مرکز در گام اول کلیه نیازهای ارزی مردم مثل دانشجویی و مسافری و درمانی را قرار است تأمین کند تأکید کرد: در هفته آینده ربع سکه هم که حباب زیادی دارد در این بازار عرضه خواهد شد تا حباب آن کاهش بیابد.

وی افزود: در گام‌های بعدی ابزارهای مشتقه ارزی و عملیات سوآپ را هم در این مرکز راه‌اندازی خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره فعالیت سامانه نیما بیان کرد: در ۴۰ روز گذشته که بنده رئیس بانک مرکزی شدم ۶.۵ میلیارد دلار ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در سامانه نیما عرضه شد. امروز در سامانه نیما ۱۸۷ میلیون دلار و ۳۰۰ میلیون درهم عرضه شد؛ فردا هم در عراق و ترکیه ارزهای جدیدتری عرضه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده که برخی از بازار آزاد ارز تامین و کالا را خریداری می‌کنند و بعدا در سامانه درخواست ارز می‌کنند که این کار مصداق پولشویی است و با آن‌ها برخورد می‌شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی