شناسه خبر : 127797
تاریخ انتشار : 1401/11/20 17:33
تحریم‌های جدید واشنگتن علیه بخش نفتی ایران اعلام شد

تحریم‌های جدید واشنگتن علیه بخش نفتی ایران اعلام شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد 9 شرکت فعال در بخش نفت و پتروشیمی ایران را تحریم کرده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه صنعت نفت و پتروشیمی ایران اعمال کرده است.

این بیانیه در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده است؛ آن‌گونه که در این بیانیه ادعا شده، ۹ شرکتی که در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار گرفته‌اند، در تولید، فروش و ارسال پتروشیمی و نفت ایران فعال هستند.

تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت‌های تابعه آنها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را هدف قرار داده است. بنا به بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکت‌ها به نمایندگی از شرکت پتروشیمی Triliance در تسهیل فروش و ارسال مواد نفتی و فرآورده‌های نفتی ایران از سوی شرکت ملی نفت ایران مشارکت دارند.

«برایان ای. نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه ادعا می‌کند که ایران به شکلی فزاینده‌ای برای فروش محصولات پتروشیمی و نفتی خود به خریداران شرق آسیا روی آورده که نقض تحریم‌های ایالات‌متحده است. ایالات‌متحده همچنان بر هدف قرار دادن منابع درآمد غیرقانونی تهران متمرکز است و به اعمال تحریم‌های خود علیه کسانی که آگاهانه به تسهیل این تجارت کمک می‌کنند، ادامه می‌دهد.

 شرکت‌های پتروشیمی امیر کبیر، شرکت پتروشیمی سیمرغ، پتروشیمی لاله، شرکت مارون تدبیر تینا، شرکت مارون سپهر افق و شرکت صنایع تکمیلی مارون از جمله شرکت‌هایی هستند که در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران قرار گرفته‌اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی