شناسه خبر : 127735
تاریخ انتشار : 1401/11/19 17:33
بایدن دستور انفجار خطوط گازی نورد استریم را داد

روزنامه‌نگار آمریکایی فاش کرد؛

بایدن دستور انفجار خطوط گازی نورد استریم را داد

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که دولت این کشور در طراحی اقدام خرابکارانه‌ای که منجر به انفجار خطوط لوله گازی روسیه به اروپا شد، دست داشته است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: یک روزنامه‌نگار آمریکایی فاش کرد که دولت واشنگتن در انفجارهای خطوط گازی نورد استریم روسیه نقش مستقیم داشته است.

خبرگزاری روسیه اسپوتنیک امروز چهارشنبه به نقل از «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر اعلام کرد که چگونه ایالات‌متحده و نروژ برای منفجر کردن خطوط لوله نورد استریم در یک گزارش تکان‌دهنده تبانی کردند.

این روزنامه‌نگار تحقیقی در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

در افشاگری این روزنامه‌نگار آمده است که غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند. سپس این مواد منفجره توسط نروژی‌ها در عملیات خرابکاری عمدی منفجر شدند.

در این گزارش آمده است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در آماده‌سازی طرح اقدام خرابکارانه در خطوط لوله نورد استریم روسیه مشارکت داشته است.

خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد مترمکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، در ماه سپتامبر در حادثه‌ای مشکوک دچار انفجار شدند و روسیه در همان ابتدا آن را عملیاتی تروریستی ساخته دست غرب اعلام کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی