شناسه خبر : 127716
تاریخ انتشار : 1401/11/19 11:43
نمایی از مطبوعات کشور

چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

وطن امروز:

تصمیم پدرانه و خنثی سازی نقشه های دشمن (صفحه ۱)

صدور فرمان عفو جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان در شرایطی که دشمنان انقلاب به دنبال کمرنگ کردن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستند، بیش از هر چیز تغییردهنده و برهم زننده بازی تبلیغاتی و پروپاگاندای ضدانقلاب علیه نظام مقدس اسلامی بود.

آرمان ملی:

نفس مولدسازی خوب است (صفحه ۲، امیررضا واعظ آشتیانی)

نکته‌ای که در بحث مولدسازی وجود دارد امکانات مازاد وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست. یک وقت هم بحث بر این است که یکسری کارهایی که دست دولت هست، واگذارشود یعنی سازمان‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که متعلق به دولت‌اند بهتر است براساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شوند. 

قدس:

دریاچه ارومیه در اتاق احیا (صفحه ۶)

دریاچه ارومیه ششمین دریاچـه آب شـور جهان، بـزرگ‌ترین دریاچه آب شـور خاورمیانه و بزرگ‌ترین دریاچه داخلی ایران حال خوشی ندارد. وسعت این سرمایه ملی به شدت کاهش یافته و حـالا مسئولین محیط زیست می‌گویند با اجـرای طرح های احیای آن، امید است به زودی قلب آذربایجان به تپش بیفتد.

فرهیختگان:

محققان از زلزله مهیب ترکیه و سوریه می‌گویند (صفحه ۶)

یافته‌های علمی نشان می‌دهد ترکیه سالانه حدود دو سانتیمتر به سمت غرب حرکت می‌کند. به گزارش phys، طبق شواهد به دست آمده، این زمین لرزه مهیب به دلیل قدرت بالای تخریبی که داشت، بزرگترین زلزله در حدود یک قرن اخیر است.

کیهان:

آقای خاتمی! با کافران چه کارت گر بت نمی‌‌پرستی؟! (صفحه ۱)

آقای خاتمی! حالا یک‌بار دیگر بیانیه اخیری که نوشته‌اید (برایتان دیکته کرده‌اند‌) را بخوانید! عرق شرم بر پیشانی شما نمی‌نشیند که با آن سابقه سیاه در حمله به جمهوریت و اسلامیت، برای جمهوریت نظام تظاهر به نگرانی می‌کنید؟! متن بیانیه را با آنچه این روزها مقامات آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی، آل‌سعود و رژیم صهیونیستی درباره اغتشاشات شکست‌خورده اخیر بر زبان و قلم آورده‌اند مقایسه کنید. اگر نام خودتان را از زیر بیانیه حذف کنید و امضای نتانیاهو را بگذارید چه تفاوتی پدید می‌آید!

هم‌میهن:

پرسش‏‌های صریح یاران امام (صفحه ۱، موسوی خویینی‌ها)

مردم و اعتماد مردم نقطه اصلی و مرکزی قدرت امام بود و ما این را از دست داده‌ایم. یعنی در اثر بی‌عرضگی ما، این اعتماد مردم را از دست داده ایم. امروز اعتماد مردم خیلی شکننده شده است. من آمار ندارم، ولی در مجموع احساس‌ می‌کنم که وضع دنیای مردم خوب نیست؛ من با احتیاط‌ می‌گویم «خوب نیست»، و الّا از هرکس‌ می‌شنویم‌ می‌گوید، «خیلی بد است.» ان‌شاء‌الله خود خداوند ملت و مملکت را از خطراتی که تهدیدش‌ می‌کند نجات دهد.

دنیای اقتصاد:

مدل پوتین- مدودف در اتاق؟ (صفحه ۱)

با توجه به محدودیت دو دوره‌ای برای ریاست بر اتاق ایران و شهرستان‌ها، اکنون عده‌ای احتمال می‌دهند برخی روسای اتاق از روش معروف به «پوتین-مدودف» استفاده کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این روسا که دوره ریاستشان بر اساس آیین‌نامه جدید تمام شده است، با کاندیدا کردن چهره‌های نزدیک به خود، قصد دارند از این طریق رئیس در سایه باشند و همچنان سیاست‌های خود را به کرسی بنشانند.

رسالت:

بازار خودرو در انتظار یک تصمیم (صفحه ۴)

عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام نظر شورای رقابت در رسانه‌ها، باعث ایجاد فضای مبهم در خصوص آینده بازار خودرو شد و حال صنعت خودرو در انتظار یک تصمیم نهایی است. دوگانه فروش خودرو در بورس و مخالفت شورای رقابت موافقان و مخالفانی دارد. ابهاماتی که اکنون در بازار خودروی کشور به وجود آمده سبب شده است تا علاوه بر ابهامات گروه خودرویی در بازار سهام، به توقف عرضه خودرو در بورس و درنهایت کاهش عرضه در بازار منجر شود؛ روندی که دود آن به چشم متقاضیان واقعی خودرو رفته است.


نورنیوز
کلید واژگان
مطبوعاتروزنامه ها
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی