شناسه خبر : 127682
تاریخ انتشار : 1401/11/18 18:59
نسخه اجرا شده «کاپیتان»5 ایراد فاحش داشت! + عکس

کارگردان «کاپیتان»:

نسخه اجرا شده «کاپیتان»5 ایراد فاحش داشت! + عکس

کارگردان «کاپیتان» گفت: بسیار خوشحال هستم که بعد از 5 سال مجدد در جشنواره فیلم فجر هستم. متأسفانه ما زمان بسیار کمی داشتیم و نسخه‌ای که نمایش داده شد 5 ایراد فاحش داشت که در نسخه بعدی درست خواهد شد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «کاپیتان» روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم در حال برگزاری است.

در نشست خبری فیلم سینمایی «کاپیتان»، محمد حمزه‌ای (کارگردان)، سید صابر امامی (تهیه‌کننده)، امیرمحمد عبدی (نویسنده)، حبیب خزاعی‌فر (آهنگساز)، امیرحسین بیات، شایان دارمی‌پور، ارغوان شعبانی و پرهام غلام‌لو از جمله بازیگران فیلم حضور دارند.


 

در ابتدای جلسه سید صابر امامی تهیه‌کننده فیلم کاپیتان گفت: سلام و خیرمقدم خدمت عرض می‌کنم دوستانی که اینجا حضور دارند و خوشحالم اینجا بودید و فیلم را دیدید. نمایش‌های سینماهای مردمی و برج میلاد هم امروز انجام می‌شود و ما دو روز هیچ‌کسی را ندیدیم و خوشحالم همه شما را یکجا و اینجا می‌بینم.

محمد حمزه‌ای کارگردان «کاپیتان» بیان کرد: بسیار خوشحال هستم که بعد از ۵ سال مجدد در جشنواره فیلم فجر هستم. متأسفانه ما زمان بسیار کمی داشتیم و نسخه‌ای که نمایش داده شد ۵ ایراد فاحش داشت که در نسخه بعدی درست خواهد شد.

او با اشاره به تولید فیلم گفت: من دوست دارم در حوزه‌های متفاوت و ژانرهای متنوع را تجربه کنم. در این چند ماه، سعی کردم به قصه‌هایی فکر کنم که مربوط به آدم‌هاست و شرایط اجتماعی را به تصویر می‌کشد‌. تا اینکه با بنیاد سینمایی فارابی همکاری را آغاز کردیم و تصمیم گرفتیم که این موضوع را کار کنیم.



کارگردان فیلم درباره چالش کار با بچه‌ها در سینما گفت: این بچه‌ها عالی بودند. امیرحسین ( نقش عیسی در فیلم) دو ماه تمام هر روز دو و نیم سه صبح از مهرشهر کرج می‌آمد و نیمه‌شب به خانه برمی‌گشت و حتی کلی وزن کم کرد و تلاشش عالی بود.

او درباره بازیگران کودک فیلم توضیح داد: همیشه معتقد هستم که فیلمنامه اساس فیلم است و متن می‌تواند لوکیشن و جزییات را تعیین کند. برای پیدا کردن بازیگرهای کودکان، از کوچه و خیابان‌ها شروع کردیم و حتی زمین‌های فوتبال را گشتیم. تا اینکه به ذهنم رسید تا کودکی که در فیلم «ملاقات خصوصی» بازی کرده را پیدا کنیم. در نهایت برای نقش اصلی امیرحسین بیات را پیدا کردیم و تولید را شروع کردیم.

نویسنده فیلم ادامه داد: موقع نگارش فیلمنامه «کاپیتان» صرفاً به باورپذیری آن فکر نمی‌کردم. من در زندگی‌ام فرصت تحصیلات نداشتم و هر آن چیزی که روی کاغذ میاورم از تجربه زیسته و بانک عاطفی است.

در ادامه جلسه حبیب خزاعی فر آهنگساز از گفت: من هم بانک دوران کودکی دست نخورده بود و رفتم سراغش! (خنده حضار)

این کار برایم خیلی چالش نداشت. تصویر به من خیلی ایده می‌دهد و برای کودک معمولاً به سراغ همین سازها می‌رویم خیلی نمی‌خواستم تلاش کنم که از بیننده اشک بگیرم. احساس کردم نمی طلبه که کار بیرون‌زدگی داشته باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی