شناسه خبر : 127649
تاریخ انتشار : 1401/11/18 12:03
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

قدس:

کم‌وکیف تجارت آزاد با اوراسیا (صفحه ۱)

تعرفه ۹۰درصد کالاهای صادراتی ایران به اوراسیا از اواخر تابستان ۱۴۰۲ صفر می‌شود/ رئیس سازمان توسعه تجارت از واردات ۵۰ میلیون دلاری با استفاده از رمزارز به صورت آزمایشی، با همکاری بانک مرکزی و بدون زیرساخت نرم‌افزاری خبر داد و پیش‌بینی کرد این فرایند تا پایان سال به صورت رسمی اجرایی شود.

آفتاب یزد:

نمایش قدرت به سبک اژدهای سرخ (صفحه ۱)

مشاهده بالن تجسسی چین و بنا به ادعای آمریکایی‌ها؛ جاسوسی، بر فراز بخش‌‎هایی از ایالات متحده و قاره آمریکا از نظر خیلی‌ها یک اتفاق بود اما تکرار یک اتفاق تلخ دیگر اتفاق نیست. فاجعه است فاجعه‌ای که می‌تواند بنیان‌های سیاسی آمریکا را درهم فروپاشد.

کیهان:

احیای برجام نیازمند قطع رابطه با روسیه است! (صفحه ۱)

 درحالی که آمریکا‌یی‌ها با خباثت از توافق خارج شده‌، بارها آن را نقض کرده و در مقابل ایران به تمام تعهدات خود در این توافق عمل کرده است طیف غربگرا وقیحانه توپ را در زمین ایران می‌اندازد و به راحتی و بدون هراس از برخورد قاطعانه امنیتی و قضایی، جای شاکی و متشاکی را به نفع دشمن عوض می‌کند. ایران را تخطئه و دشمن را تبرئه می‌کنند.

اعتماد:

معمای سریال مسمومیت دانش‌آموزان قمی (صفحه ۱)

این مسئله که شایعه می‌تواند امنیت روانی مردم و به خصوص نوجوانان را تحریک کند، قابل انکار نیست، اما سوالات قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که هنوز به آنها پاسخ داده نشده از جمله اینکه نتایج آزمایش‌های سم‌شناسی که از دانش‌آموزان قم گرفته شده کجاست، چرا گزارش پدافند غیرعامل لااقل در مورد چند مدرسه‌ای که در آذر ماه مسمومیت با گاز را گزارش کرده‌اند، منتشر نشده و در نهایت اینکه اگر تمام این ماجرا، شایعه، گزارش‌های مسمومیت ناشی از استنشاق منوکسیدکربن و اضطراب است، چرا نماینده قم می‌گوید این مسئله «امنیتی» است؟ 

عصر اقتصاد:

میزان کارآمدی پاسخ اروپا به طرح حمایت از صنایع سبز بایدن (صفحه ۱)

اتحادیه اروپا در اجلاس ۹ و ۱۰ فوریه (۲۰ و ۲۱ بهمن) به بررسی ایجاد صندوقی اروپایی برای حمایت از صنایع اروپا به منظور رقابت با طرح ضدتورمی بایدن با بودجه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دلار در حمایت از صنایع سبز «ساخت آمریکا» می‌پردازد. اما کشورهای عضو این اتحادیه هنوز به یک راهبرد صنعتی برای حمایت از صنایع «ساخت اروپا» دست نیافته‌اند.

شرق:

به جرم زن بودن

اجازه خروج از کشور برای زنان متأهل که در اختیار همسر است، قانونی تحقیرآمیز و تنزل جایگاه انسانی زن است که حق انتخاب را از او سلب می‌کند. قانون اجازه همسر برای خروج زنان از کشور نمونه‌ای از قوانین خانواده و نگرش قوانین خانواده به زن است. این قانون به‌صراحت زن را صغیر محتاج قیم می‌بیند.

فرهیختگان:

سهم پژوهش از تولیدناخالص ملی ۰.۳۳ درصد! (صفحه ۱)

بررسی‌ها از لایحه بودجه نشان می‌دهد بی‌توجهی به حوزه پژوهش سال آینده هم ادامه دارد./ هرساله هم وقتی موسم بودجه‌ریزی کشور فرا می‌رسد، حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون سهم این حوزه از فروش بشکه‌های نفتی و درآمدهای مالیاتی به گوش می‌رسد، سهمی که حالا طبق گزارش منتشر شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس فاصله زیادی با اهداف سیاست‌های کلی علم و فناوری و نقشه جامع علمی کشور دارد.

جوان:

داغ همسایگان (صفحه ۱)

مهدی زارع در پاسخ به این پرسش که آیا این زمین‌لرزه در ارتباط با گسلی بوده که سبب زمین‌لرزه خوی شده است، اظهار کرد: محلی که زمین‌لرزه در ترکیه به وقوع پیوسته محل برخورد شمال ورقه عربی با جنوب ورقه آناتولی بوده است و این ماجرا هیچ ارتباطی با زلزله خوی از لحاظ زمین‌ساختی و گسل ندارد. اینکه بیان می‌شود احتمال وقوع زمین‌لرزه شدید در آذربایجان به دلیل فعال شدن ورقه شمال عربی با جنوب ورقه آناتولی وجود دارد، صحت ندارد و این دو مباحث جداگانه است.

همشهری:

پشت صحنه مراسم اهدای جایزه شروین (صفحه ۱، دانیال معمار)

طراحی دشمن در دادن جایزه گرمی به شروین حاجی پور برای آهنگ برای مثل روز روشن است. تنور اغتشاش حداقل در ذهن ها نباید خاموش شود این دستور کار همان کسانی است که این آتش را روشن کردند.


نورنیوز
کلید واژگان
مطبوعاتروزنامه ها
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی