شناسه خبر : 127606
تاریخ انتشار : 1401/11/17 18:01
آمریکا در مناطق کردنشین عراق و سوریه با آتش بازی می‌کند

لاوروف:

آمریکا در مناطق کردنشین عراق و سوریه با آتش بازی می‌کند

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای عراقی خود در بغداد طی کنفرانس خبری اظهار کرد: آمریکا مناطق کردنشین عراق و سوریه را به تمایلات جدایی‌طلبانه تشویق می‌کند و این، بازی با آتش است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که در حال حاضر در بغداد به سر می‌برد، در دیدار با نخست‌وزیر عراق از انجام مقدمات لازم برای برگزاری دیداری میان رئیس‌جمهوری کشورش با نخست‌وزیر عراق خبر داد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه دیدارهایش با مقامات عراقی با محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرگئی لاوروف اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه منتظر دیدار با السودانی است.

لاوروف در دیدار با نخست‌وزیر عراق همچنین گفت: ما از حضور مجدد در اینجا بسیار خوشحالیم، قبل از هر چیز می‌خواهم سلام گرم رئیس‌جمهور را به شما برسانم، او گفت‌وگوی با شما را در پایان سال گذشته یادآوری می‌کند و امیدوار است بر اساس نتایج مذاکرات امروز مقدمات دیدارتان را فراهم کنیم.

وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز با عبد اللطیف جمال رشید رئیس‌جمهوری عراق و فواد حسین همتای خود دیدار کرده بود.

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای عراقی خود در بغداد طی کنفرانس خبری اظهار داشت: آمریکا مناطق کردنشین عراق و سوریه را به تمایلات جدایی‌طلبانه تشویق می‌کند و این، بازی با آتش است.

او افزود: آمریکایی‌ها جدایی‌طلبی کردها را به هر طریق ممکن تشویق می‌کنند و نسبت به سایر امور دیگر از جمله تمامیت ارضی سوریه بی‌توجه هستند و با چنین غزل‌خوانی‌هایی خطراتی را برای سایر کشورهای منطقه ایجاد می‌کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی