شناسه خبر : 127485
تاریخ انتشار : 1401/11/16 08:56
حمایت از اجراهای خیابانی تئاتر فجر برای شرکت در جشنواره‌های خارجی

زارعی خبر داد؛

حمایت از اجراهای خیابانی تئاتر فجر برای شرکت در جشنواره‌های خارجی

دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت: برخی آثار برگزیده تئاتر فجر به ویژه در بخش اجرای خیابانی برای شرکت در رویدادهای بین‌المللی حمایت می‌شوند.

نورنیوز - گروه فرهنگ و هنر: کورش زارعی در مصاحبه با برنامه شب چراغ ضمن قدردانی از هنرمندانی که در رویداد تئاتر فجر امسال حضور داشتند، اظهار کرد: بسیاری از هم صنفان عزیز ما که جشنواره را تحریم کرده بودند، با پوشیدن کلاه و استفاده از ماسک و پوشاندن چهره خود در سالن‌های تئاتر دیده می‌شدند و وقتی اهالی خبر قصد عکاسی از آن‌ها را داشتند، این گونه می‌گفتند که از ما عکس نگیرید.

او این روند که از سوی برخی اهالی تئاتر پی گرفته شد را نشان از پیروزیِ افرادی دانست که آثار خود را به جشنواره تئاتر فجر راه دادند و ادامه داد: این کار بزرگی بود و ما نیز وظیفه داریم آن را ارج نهیم.

زارعی از اجرای عمومی نمایش‌های موفق در این دوره از جشنواره تئاتر فجر خبر داد و افزود: تا جایی که می‌توانیم از دوستان حمایت می‌کنیم و برخی اجراها را به شهرستان‌ها می‌فرستیم.

او تاکید کرد که برخی آثار خیابانی به جشنواره‌های خارجی هم ارسال می‌شود و ما نیز وظیفه داریم از آن‌ها حمایت کنیم و  اجازه نمی‌دهیم این تلاش‌ها بی ثمر بماند.

این فعال با سابقه و شناخته شده حوزه تئاتر اظهار کرد: اجرای یک نمایش یا ساخت سریال و فیلم، دارای ضعف و قوت است و نمی‌توان گفت یک رویداد، تمام و کمال بوده و هیچ ایراد واشکالی بر آن متصور نیست.

زارعی به عنوان دبیر جشنواره فجر امسال خواستار شنیده شدن نقد و نظرات شد و افزود: باید سعی کنیم در رویدادهای دیگر از این نظرات بهره مند شویم تا رویدادهای آتی کم نقص تر باشد.

او خاطرنشان کرد: کم و کسری‌های جشنواره امسال را با جان و دل می‌پذیریم و انتقادات را بر طرف می‌کنیم؛ چنان چه انتقاد همراه با پیشنهاد خوب است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی