شناسه خبر : 127465
تاریخ انتشار : 1401/11/15 16:17
نتانیاهو: انتقاد بلینکن در مورد اصلاحات قضایی ابلهانه است

نتانیاهو: انتقاد بلینکن در مورد اصلاحات قضایی ابلهانه است

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، انتقاد وزیر امور خارجه امریکا به برنامه اصلاحات قضایی را "ابلهانه و مداخله جویانه" عنوان کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «بنیامین نتانیاهو» در گفتگو با اعضای حزب لیکود اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در سفر هفته جاری خود به اسرائیل در مورد طرح انقلابی کردن سیستم قضایی را، مداخله آشکار و واضح، غیر ضروری و احمقانه دانست.

بلینکن پس از دیدار این هفته با نتانیاهو در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با او، ضمن اشاره به نارضایتی واشنگتن از تحرکات "اسرائیل" در بسیاری از موضوعات از جمله طرح "اصلاحات قضایی" افزود: "روابط ما (آمریکا و رژیم صهیونیستی) ریشه در منافع و ارزش های مشترک دارد."

او اظهار کرد: ما درخصوص اصول و نهادهای دموکراتیک، رعایت حقوق بشر، سیستم حقوقی برابر برای همه، تضمین حقوق اقلیت ها، حاکمیت قانون، آزادی ارتباطات و حمایت از وجود یک جامعه مدنی قوی در اسرائیل نیز اتفاق نظر داریم.

وزیر امور خارجه امریکا خاطرنشان کرد: تعهد مردم ما به شنیده شدن صدایشان و حمایت ازحقوقشان یکی از نقاط قوت منحصر به فرد دموکراسی‌های ما است براساس مبانی دموکراسی، دستیابی به اجماع درمورد برنامه ها و طرحهای جدید ، مؤثرترین راه برای تضمین درستی و پایداری دموکراسی است."

روزنامه نگار یدیعوت آحارونوت نوشت: نتانیاهو ترجیح داده درمقابل دوربین ها به انتقادات وزیر خارجه آمریکا پاسخ ندهد.

طرح موسوم به "اصلاحات قضایی" نتانیاهو، نگرانی‌های بسیاری را در میان مجامع و احزاب مختلف در داخل رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

به گفته محافل داخلی رژیم صهیونیستی، این طرح با هدف قطع اختیارات دادگاه عالی این رژیم، موجب از بین بردن سیستم قضایی خواهد شد، بحث درباره این برنامه موجب بروز تنش داخلی در داخل رژیم صهیونیستی و تظاهرات گسترده مخالفان شده بود.


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی