شناسه خبر : 127450
تاریخ انتشار : 1401/11/15 10:52
بررسی سه اثر از سه نسل فیلم‌ساز در سومین روز جشنواره فیلم فجر

جشنواره چهل‌ویکم در یک قاب؛

بررسی سه اثر از سه نسل فیلم‌ساز در سومین روز جشنواره فیلم فجر

در سومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، مانند روال معمول سه فیلم برای اهالی رسانه و منتقدان در پردیس سینمایی ملت به نمایش در آمد که هریک داستانی را روایت کردند که دیدنی بود.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: در سومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، همچون روز گذشته سه فیلم برای اهالی رسانه و منتقدان در پردیس سینمایی ملت به نمایش درمی‌آید.

فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی نخستین اثری است که از ساعت ۱۳ به روی پرده خواهد رفت.

در این دوره که اکثر کارگردان‌های جشنواره جوان و جویای نام هستند، کیومرث پوراحمد با ۷۳ سال سن، قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین فیلمساز حاضر در جشنواره محسوب می‌شود. کارگردان خوشنامی که در کارنامه هنری‌اش با ساخت آثار درخشانی همچون «خواهران غریب»، «شب یلدا»، «اتوبوس شب» و... به یک چهره محبوب در هنر هفتم تبدیل شد. اگرچه فیلم‌های پوراحمد در سال‌های اخیر آن طراوت آثارش در دوران جوانی را ندارد، اما خاطره خوبی که او برای دوستداران سینما (و تلویزیون) ساخته، همواره هر بیننده‌ای را امیدوار نگه می‌دارد که باز هم شاهد شاهکاری از این کارگردان مولف سینما باشد.

اما فیلم جدید پوراحمد یعنی «پرونده باز است» داستانی جنایی و پلیسی دارد که مربوط به یک داستان واقعی از پرونده‌های جنایی دهه هشتاد است. این فیلم فضای جنایی و ملتهب دارد و قصه نوجوانی ۱۵ ساله را روایت می‌کند که مرتکب قتل شده و حالا در انتظار حکم دادگاه است.

پژمان بازغی، محمدرضا غفاری، نسیم ادبی، حسین پاکدل، شادی مختاری، علی باقری، سام قریبیان، مه‌لقا باقری بازیگران شناخته شده این اثر هستند که در کنار آن‌ها چند بازیگر نوجوان به نام‌های پویا نجفی، راشین ربی، مهبد جهان‌نوش، محمدمتین ستاری نیز در کار حضور دارند.

«سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج،  دومین فیلمی است که امروز در پردیس سینمایی ملت و از ساعت ۱۶ به نمایش درمی‌آید. فیلمی به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی.

امسال در جشنواره فیلم فجر دو کارگردان زن حضور دارد که یکی از آن‌ها لیلی عاج است، هنرمندی شناخته شده در عرصه تئاتر که حالا برای نخستین بار در قامت کارگردان سینما، در مهمترین رویداد سینمایی کشورمان حضور دارد.

فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» فضایی سیاسی دارد و از آخرین ساخته‌های سازمان هنری – رسانه‌ای اوج محسوب می‌شود. قصه اصلی این فیلم در رابطه با مادری است که فرزندش درگیر رابطه با گروه منافقین شده است و همین مسئله زندگی آن‌ها را با چالش روبرو کرده است.

ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور و... بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. اثری که به احتمال فراوان یکی از فیلم‌های پرسروصدا و مهم جشنواره امسال خواهد بود.

در سومین سانس از سومین روز جشنواره چهل‌ویکم، که ساعت ۱۹ خواهد بود، فیلم سینمایی «عطرآلود» ساخته هادی مقدم دوست به روی پرده می‌رود، فیلمی که یوسف منصوری تهیه‌کننده آن بوده است.

فیلم سینمایی «عطرآلود» یک ملودرام عاشقانه است که باتوجه به تیم سازنده آن و ترکیب بازیگرانش، بسیاری از دوستداران سینما منتظر تماشای آن هستند.

در خلاصه داستان آخرین فیلم بلند هادی مقدم دوست چنین آمده است: «فهم و درک فرصت کوتاه زندگی، علی را که استعداد خوبی در عطرسازی دارد و در آستانه پدر شدن است، با چالش‌های جدیدی مواجه می‌کند؛ او در همین فرصت کوتاه باید تمام کار‌های باقی‌مانده‌اش را به سرانجام برساند...»

در این فیلم بازیگران مطرحی نیز حضور دارند، چهره‌هایی همچون مصطفی زمانی، کوروش تهامی، هدی زین‌العابدین، همایون ارشادی، حسام محمودی، شهروز ابراهیمی و سودابه بیضایی.

فیلم سینمایی «عطرآلود» نیز یکی از فیلم‌های مورد انتظار این دوره از جشنواره است که باید ببینیم پس از پایان اکران آن در سینمای رسانه، با واکنش مثبت منتقدان و خبرنگاران مواجه می‌شود یا خیر.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی