شناسه خبر : 127348
تاریخ انتشار : 1401/11/12 20:34
نیم‌میلیون انگلیسی دست از کار کشیدند

در گسترده‌ترین اعتصاب سال‌های اخیر؛

نیم‌میلیون انگلیسی دست از کار کشیدند

نیم‌میلیون نفر از کارگران و کارمندان انگلیسی روز چهارشنبه در گسترده‌ترین اعتصاب سراسری در این کشور طی 12 سال گذشته دست از کار کشیدند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: نیم‌میلیون نفر از کارگران و کارمندان انگلیسی روز چهارشنبه در گسترده‌ترین اعتصاب سراسری در این کشور طی ۱۲ سال گذشته دست از کار کشیدند.

درخواست اصلی اعتصاب‌کنندگان افزایش دستمزدها همزمان با تورم و افزایش هزینه‌های زندگی روزمره است. اعتصاب روز چهارشنبه باعث شد تا مدارس تعطیل شوند و رفت و آمدها هم به طور جدی مختل شود. 

آموزگاران و کارکنان حمل و نقل ریلی در کنار کارکنان فرودگاه‌ها و بنادر از گروه‌های اصلی اعتصاب‌کننده بودند. 

اتحادیه‌های کارگری اعتصاب روز چهارشنبه را «بزرگترین روز اعتصاب از سال ۲۰۱۱» تاکنون خوانده‌اند. انگلیس طی ماه‌های گذشته با اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارگران و کارمندان از جمله کارکنان پست، وکلا، پرستارها و کارمندان بخش خرده‌فروشی روبرو بود.

این در حالی است که عضو پیشین اتحادیه اروپا با تورم بیش از ۱۱ درصد روبرو است. این رقم بالاترین نرخ تورم در انگلیس طی بیش از چهار دهه گذشته محسوب می‌شود. 

اتحادیه‌های کارگری در انگلیس علاوه بر اینکه خواهان افزایش دستمزدها شده‌اند نسبت به طرح دولت محافظه‌کار ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور در راستای محدودسازی اعتصاب‌ها در بخش دولتی نیز اعتراض دارند. در طرح دولت ریشی سوناک پیش‌بینی شده است که کارگران و کارمندان مشاغل اساسی در بخش دولتی باید حداقلی از سطح خدمات را در دوره اعتصاب حفظ کنند.

معترضان بر این باور هستند که این طرح «حق اعتصاب» به عنوان «یکی از آزادی‌های اساسی» در انگلیس را نقض می‌کند. این در حالی است که دولت محافظه‌کار انگلیس به وضع و اجرا قانونی مشابه در دیگر کشورهای اروپایی اشاره می‌کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی